View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
- første uke; "Helvette"
en helt jævlig influensa lignende tilstand. smerte i heeeele kroppen, grusom angst, søvnløshet, osv... osv... Jeg mener dose ikke er så relevant så lenge du ikke har brukt opiater før.. det blir et helvette uansett!
anbefaler å ha en god venn i nærheten (men ikke for nær om du ønsker å beholde vennen).

- uke 2-3; "Lys i tunellen"
det begynner å gå over.. du er oppegående og føler deg bedre, men ikke bra.

- uke 4; "Djevelen kommer tilbake"
du føler deg bra-"ish", men du vil få en trang til å ta oxy igjen. Det kan du slite med lenge, eller ikke med i det hele tatt.

jeg var sengeliggende i en uke og pisset på flaske fordi jeg nesten ikke klarte å bevege meg. spiste ikke, sov ikke (dvs jeg sovnet iblant, men voknet opp like utslått).. Så gikk det bedre fra uke 2 av.. ish.. Jeg kommer aldri til å bruke oxy/opiater igjen (om ikke absolutt nødvendig), og jeg har brukt narko i 20 år (men aldri opiater).

forslag
- trapp ned på dosen i en uke om du er på høy dose/missbruker.
- slutt på oxy, legg deg i senga og bit tennene sammen! ingen hensikt å planlegge netflix osv.. du skal i helvette nå...
- gi beskjed til legen at du er hekta på oxy, så du aldri får dem igjen om det ikke er kritisk.
- av egen erfaring så vet jeg at tramadol kan brukes til å lindre abstinensene. det kan kanskje alkohol også? om du klarer å drikke det da... piller (valium osv) vil bare forlenge prosessen.