View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
For det første. Kvifor antar du at feilen ligg der? Ein kjapp førstetest ut frå skjemaet er jo å sjekke om du har stereolyd i headsetutgangen. Har du det, så kan effektleddet vere problemet. Har du ikkje det er neppe effektledded problemet.

For det andre. Resistorer tåler væske. Resistorer tåler det meste, untatt for høg effekt.

For det tredje så er standardmetoden for å feilsøke slikt, om ein ikkje ser synlige merker, sende inn eit signal med funksjonsgenerator, og sjå etter signalet ein høveleg plass midt på. Då har ein halvert delen av skjemaet som kan ha feil. Deretter repeterer ein prosessen inntil ein har komponent eller delkrets som er feil på. For å sjå etter signalet bruker du oscilloskop. Multimeter er ubrukelig, det er kun oscilloskop som funker. Men til gjengjeld held det med eit relativt billig scope ettersom bandbreidda er liten.
Vis hele sitatet...
Tenkte at feilen var før releene (fra høytaler utgangene) da B fungerer når den ligger inne, men ikke A. Går vel til samme sted begge to tenkte jeg. Ser jo sånn ut på skjemaet. Men ser du er langt mer erfaren innenfor dette en det jeg er hehe. Har sendt mail til en som har utstyr, så da får jeg sikkert målt meg frem.

Jeg åpnet forsterkeren og tok en liten titt. Kan se hvor det er sølt, og fikk ikke det til å stemme med hvor jeg trodde feilen var. Husker det kom ett "poff" fra forsterkeren da den ble sølt over, så tenkte feilen var der det ble sølt. Men får det ikke til å stemme. Da området det er sølt på er "Power amp cir. R" delen på skjemaet side 17 i PDF dokumentet. Jeg kan vri balance høyre og venstre og ingenting er galt på B høtalerutgang. Like god lyd venstre og høyre. Skjønner ikke noe, trodde det var så enkelt som at feilen var mellom A og releet.

Noen av delene er litt svart/brune nede ved loddepunktet der det er sølt, så kan vel begynne søket mitt der når jeg har rett utstyr
Sist endret av StereoDelay; 22. april 2017 kl. 01:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.