View Single Post
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Virker som du har grei peiling så prøver meg på et spørsmål jeg;
Hvis man vinner over 10k på oddsen på en kamp NT ikke tilbyr, er gevinsten da skattefri?
Og kan staten dermed pålegge pokervinnere skatt, så lenge ikke produktet NT tilbyr er 100% identisk? Eksempelvis, om man vinner 100k i Stud Poker, og NT kun tilbyr 5-card-draw, er det da skattefritt?

Regner med at det er det saken om han som vant 92m handler om, så får håpe på en rettspresedens der.
Vis hele sitatet...
Det må du nesten ta opp med skatteetaten eller en jurist. Jeg tolker det dit at det er skattefritt ettersom NT tilbyr tilsvarende spill, riktignok ikke på den spesifikke kampen, men generelt så tilbyr de det samme.

Foreløpig er pokerreglene ganske klare, enkelgevinster over 10k er skattbar inntekt, med noen regler om hva som er enkeltgevinster, blandt annet føringer på turneringer osv.

Sitat av TDSzevz Vis innlegg
Jeg ringte google: Harru sett, jaggu har de blitt revidert...

Skal du komme med en sånn påstand får du backe den opp med noe.


OnklD: Er ikke redd for noe jeg, som sagt, er selskapene villige til å jobbe med nullproftt så er de velkommen.

Uansett, det H/FrP nå har sagt er jo at de skal utrede(som jo er mantraet i regjeringserklæringen) om det vil lønne seg å åpne for utenlandske selskaper vil føre til mer penger til idrett/kultur/forskning. Så fasiten vil vi jo få. Vil det lønne seg, så sier jeg kjør på! Men jeg tviler på at det vil gjøre det.
Vis hele sitatet...
Det sier jo seg selv at det ikke går, så skal vi da bare si nei til flere millioner kroner ekstra til idrett og veldedige formål bare fordi de ikke skal ha profitt fra norske kunder? De har jo allerede god profitt på det norske markedet, så det er for meg helt hull i hodet at vi ikke utnytter muligheten når den blir trøkt opp i trynet på oss.

Nå på nyhetene hørte jeg faktisk at den nye regjeringen har åpnet for at selskaper som unibet skal få slippe til i det norske markedet. Videre sa de at dette kom til å ta tid, men Høyre/FrP ser ut til å se fordelene ved å få tilbake noen av de pengene som norske kunder allerede bruker på disse selskapene til idretten.