View Single Post
Sitat av mahogn Vis innlegg
Jeg ser meg for god til personangrep, som er mer enn man kan si om deg. Du kommer inn på dine høye hest, uten noen som helst form for argument eller dokumentasjon, med unntak av reuters artikkelen, og tror for dine fulle fem at du kan komme med en eller annen form for konfrontasjon. Ikke pga forskningen jeg viser til, sevsagt - du leser jo ikke den delen. Nei, dette handler om meg og min person. Det er her jeg må "forsvare" meg, føler du - for nå har jeg det tydeligvis virkelig så bekvemt.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke kommet med et eneste tilfelle av personangrep. Jeg utfordrer deg til å finne et sitat hvor jeg har angrepet din person. Du derimot har kommet med utsagn som
Sitat av mahogn
Likevel har vi skrullebukker som Provo, som egentlig ikke virker å være videre interessert i selve feltet eller forskningen rundt for den del.
Vis hele sitatet...
Og fortsetter med andre (rimelig lavpanna) forsøk på fornærmelser, som
Sitat av mahogn
"Pappa? Hvorfor er ting sånn og sånn. Kan du lese for meg?"
Vis hele sitatet...
.. og...
Sitat av mahogn
Du drar diskusjonen ut i ingenting. "Koffor da då? ÅJÅ? KOFFOR DA DÅ? HÆ? SVAR DÅ!".
Vis hele sitatet...
Men for all del, bare fortsett. Det er ikke meg du driter ut.

Sitat av mahogn
Jeg sier ikke at Cannabis hjelper mot alt, jeg sier simpelthen at Cannabis og konsentrert olje laget fra den, neppe kan betraktes som slangeolje, men heller noe i retning en slags cureall (om noe) som setter kroppen tilbake i en eller annen form for balanse. Det er min konklusjon.
Vis hele sitatet...
Ehm.. Skal vi se. Det hjelper ikke mot alt, men er en cure-all..? Du er fantastisk.

Sitat av mahogn
Jeg kritiserte undersøkelsen, ikke pga reuters som avid, fordi selv undersøkelsen du refererte til ble kontret og eid noen år i etterkant.
Vis hele sitatet...
Da burde det vel ikke være så vanskelig å påpeke akkurat hva som gjorde undersøkelsene og uttalelsene fra hhv. Guardian, Reuters og Cancerhelp, og deres kilder, til mindre seriøse og troverdige kilder enn dine, da.

Sitat av mahogn
Nei. Jeg gidder ikke kaste bort tiden min på noe så meningsløst. Om du ikke klarer å dra samme konklusjon som meg hva legemiddelindustrien anngår, er det ok for meg.
Vis hele sitatet...
At du anser å begrunne dine bastante uttalelser med dokumentasjon, noe som burde være en smal sak, for å kaste bort tid kan kanskje ikke sies å overraske meg, men det sier jo litt av hvert om hvordan du bygger dine resonnementer. Jeg er vel ikke videre imponert..

Sitat av mahogn
Man -må- absolutt ingenting, og spørsmålet er hentet fra det blå. Hvordan i all verden er dette relevant med høykonsentrert cannabisolje?
Vis hele sitatet...
Det er du som mener det er relevant, ettersom du mener de mange private cannabisplantasjene vil ødelegge for legemiddelindustrien, og legger det til grunn for mesteparten av dine uttalelser om hvorfor det mangler forskning (klart det mangler bare forskning når det gagner deg - ellers bugner det jo med forskning som støtter din konklusjon). Hvis man ikke tillater å dyrke cannabis hjemme, noe som i utgangspunktet heller ikke er en naturlig konsekvens av aksept som legemiddel, så er det jo ingen grunn til at industrien ikke skal ta det i bruk?

Sitat av mahogn
Feil, Provo.
Spørsmålet er hva som skjer i dagens forskning og studier i forhold til medisinsk cannabis, og i dette tilfellet - høykonsentert cannabisolje mot diverse lidelser hos mennesket.
Vis hele sitatet...
Feil? Feil, hva da? Dette har jo ingenting med spørsmålet å gjøre. Du påstår at hele legemiddelindustrien har den og den moralen, og de og de intensjonene, og i seg selv er mot cannabis som legemiddel. Det innebærer at industrien opptrer med en egen bevissthet, ettersom den består av utallige bedrifter, og enda flere enkeltpersoner.

Sitat av mahogn
Distribuere vann?
Ser du overhodet ingen som helst form for risk i forhold til.. vel.. handelslekasjer? Ikke at det spiller noen rolle. Du mener folk er late og tar seg bryet med altfor lite, de vil derfor kjøpe medisin på apoteket - uansett. Jeg er uenig og mener jeg og andre ville handlet oljen lokalt. Men folk er forskjellig, det er - igjen, helt ok - og like irrelevant.
Vis hele sitatet...
Ser ikke helt hva vann har med dette å gjøre. Det var du som brukte analogien i utgangspunktet. Du har fortsatt til gode å forklare hva som setter cannabis i en særposisjon i forhold til alt annet vi kunne laget selv, men velger å ikke gjøre. Eksemplene har du allerede fått.

Sitat av mahogn
Jeg snakket ikke utelukkende om medisiner, jeg snakket generelt om -produkter- og det hadde du skjønt om du hadde lest en artikkel om industriell hamp.
Vis hele sitatet...
Spiller fint liten rolle om hampeklær, persiske tepper og joggesko produseres i den tredje verden. Du tok det opp i direkte relasjon med produksjon av legemidler, men er tydeligvis ikke i stand til å forsvare uttalelsen din.

Sitat av mahogn
Nei. Gjør det selv.
Vis hele sitatet...
Du er påstandsytrer, vet du. Jeg kan imidlertid spare deg for bryet og fortelle deg at du ikke finner noen dokumentasjon som sier dette. Enkelt og greit fordi det ikke stemmer. Akkurat som det ikke stemmer med cannabis.

Sitat av mahogn
Ok, send meg en eller annen link til en troverdig kilde. La meg oppleve det hellige - av objektiv åpenhet, ærlighet, gull og grønne skoger.
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt du som er påstandsytrer. Hvis du buser ut med påstander om at legemiddelindustrien har fingert alle rapporter du ikke er enig i, så tar det seg særs dårlig ut når du ikke kan dokumentere en tøddel av det du påstår.

Sitat av mahogn
Sammenligner ammoniakk, bensin og medisinsk cannabis. Ikke industriell hamp og dens potensiale som drivstoff (http://www.hemp4fuel.com).
Vis hele sitatet...
Jeg sammenlikner stoffer som dreper kreftceller. At de dreper kreftceller in vitro betyr ikke at de lokaliserer og dreper kreftceller i organismen. Som sagt peker resultatene i alle retninger her, og en metaundersøkelse må til for en verdifull konklusjon. Har du funnet den enda, forresten?

Sitat av mahogn
Jeg -er- kritisk til det jeg leser på internett - derfor stiller jeg meg også kritisk til fjaset du kommer farende med. Meyer var ikke noen svindler i mine øyne, på samme måte som jeg mener Rife og apparatet hans fungerte som det skulle. Dere leser dog ikke historien på en balansert og objektiv måte, så hvordan i all verden kunne dere nådd en annen konklusjon.
Vis hele sitatet...
Nei, du er ikke kritisk til noe annet enn sunn fornuft. Du gaper og svelger når du leser at en fyr har laget en motor som går på vann alene, men nekter å tro det når mannen ble dømt i retten for grovt bedrageri, nektet å vise virkemåten og "oppfinnelsen" i tillegg bryter med flere av de mest grunnleggende naturlovene vi har. Jeg kan opplyse om at termodynamikkens andre lov har vært formulert og forsøkt motbevist (falsifikasjon, vet du) siden senest 1824, og termodynamikkens første lov siden senest 1860, uten hell. Og det har vært vesentlig skarpere hoder enn både deg og Stanley Meyer som har gått løs på de.

Sitat av mahogn
Hvor er kildene som peker i favør av Stenley? Har du lest dem? Nei.
Vis hele sitatet...
Jo. Det har jeg. De holder imidlertid ikke vann, gitt omstendighetene, og ikke minst naturlovene vi opererer med i dette universet. Jeg har både akademisk og personlig bakgrunn i fysikk nok til å kunne bedømme hvorvidt en slik maskin kan eksistere. Har du?

Sitat av mahogn
Er det virkelig relevant med denne tråden og gir det leserene informasjon hva medisinsk cannabis angår og om denne oljen kan betraktes som slangeolje og avfeies på grunnlag av dette? Som vanlig, Provo - nei.
Vis hele sitatet...
Er det virkelig jeg som tok opp denne vannmotoren din i utgangspunktet? Som vanlig, mahogn - nei. Det var du som tok den opp, men når den viste seg å være hundre prosent bullshit, så var den plutselig ikke relevant lenger.

Sitat av mahogn
Like objektiv og selvsikker, som vanlig.
Vis hele sitatet...
Du ba om kilde på at han var dømt som bedrager, og fikk det. Men valgte å ikke kommentere det. Selvfølgelig finner du informasjon som påstår at motoren fungerte. Herregud, du kan finne informasjon om hva som helst. Kildekritikk, mahogn. Kildekritikk.

Sitat av mahogn
Jeg har aldri uttalt meg om årelating.
Vis hele sitatet...
Jo, det har du. Du var først tydeligvis svært skeptisk til at dette har vært gjort i tusenvis av år, fikk troverdig kilde, og prøvde å gjøre et poeng ut av at det bare var "én artikkel".