View Single Post
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Viktig å nevne at Intel er bedre på Single-Core og spill. Etter hvert vil flere spill større Multi-Core og da er det flere kjerner som teller. I videoredigering og streaming er det allerede flere kjerner somt eller. Du sier den er bedre på ALLE testene du linker til, som ikke er sant. Du henviste til én side av en seks-siders test. De andre sidene i artikkelen trekker fram de store fordelene med Ryzens kjerner og overklokkingspotensiale.
Vis hele sitatet...
Til gaming var det jeg leda med. Ja, 1700'n gjør det bedre på rendering og multi-core oppgaver, men det har enda ikke kommet et eneste spill som utnytter HTT eller flere kjerner enn 4, så inntil det kommer, så ville jeg pent venta med å kjøpe en multikjernet prosessor.

Kunne sikkert nevnt at det er bedre med flere kjerner til rendering og sånt, beklager, veldig lenge siden jeg har sett på specs til PC egentlig. Men ja, så lenge OP kun skal game er det bedre med 7600k'n enn 1700'n. Hvis han skal gjøre andre ting i tillegg så vil 1700'n eventuelt det å kjøpe PC'n fra et annet sted og investere i en 7700k være det smarte valget. Det er snakk om å bruke 18k på PC og 1700'n er ikke en entusiast prosessor.