View Single Post
Sitat av Grønnkål Vis innlegg
Personlig føler jeg ubehag ved å se på folk som går til aggressivt frontalangrep på åpenbart sinnforvirrede og intellektuelt ubemidlede mennesker. Det virker som om mange her nærmest føler vellyst ved orgien av spott og verbale slag mot en mann som allerede ligger blødende på bakken. Det er ikke noe pent syn. De fleste er vel enige om at det verdensbildet Bahrami og Nyhetsspeilet promoterer ikke er spesielt begavet uttenkt, men behøver man egentlig å marginalisere ham ytterligere enn det man allerede har gjort? Hva oppnår man ved det? Generelt forholder det seg slik at folk ikke oppgir sine trosforestillinger når de blir utfordret på den måten man gjør her. Snarere tvert imot vokser de, og det eneste man oppnår er ytterligere marginalisering. Man kan i det minste peke på én god egenskap ved mannen, og det er at han har integritet og baller i forhold til det at han kjemper for noe han tror på, og under fullt navn. Han stikker halsen ut og risikerer noe, er oppriktig i sitt credo, og gjemmer seg ikke bak et nick. Han er bare ikke spesielt glup, men er det nødvendig å føye mere spott til skade?
Vis hele sitatet...
Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men...

Saken med svineinfluensaen i høst viste oss at disse menneskene er viktig å jobbe mot. Plutselig fikk konspirasjonsteoretikere spalteplass i avisene og tv-tid. De fikk faktisk en stemme i samfunnsdebatten! De forvridde ideene de har bør rett og slett ikke få lov til å påvirke andre, til det er de for far out. Jeg har sans for mennesker som setter kritisk lys på etablerte sannheter, men enkelte av disse menneskene foreslo direkte livsfarlige alternativer til skolemedesin for å kurere de mest utrolige sykdommer. Det blir farlig, og da er det viktig at noen viser for alle her i landet hvor sprøtt det de holder på med egentlig er...