Tråd: Skrekkfilmer
View Single Post
burde vært möderatör
489
Sitat av nehmZ Vis innlegg

Hovedgreia: Grøssere er min favorittsjanger. Problem: Det finnes ingen bra grøssere.

Ja nettopp: Grøssere er toppers! Men ingen grøssere er bra! Alt skal ødelegges av helt tåpelige beslutninger av de vi følger historien til. Ofte er det helt åpenbart. I blant er det ikke engang noen forklaring.
Vis hele sitatet...
Er svært uenig. Ofrene i skrekkfilmer blir ofte utsatt for stress og frykt ut av en annen verden. Når mennesker blir stressa er det helt naturlig at man tar dårlige beslutninger. Det er svært lett å analysere skrekkfilmer i stykker om du ikke prøver å leve deg inn i den frykten som karakterene opplever. Tror du at du selv ville holdt hodet kaldt om du ble forsøkt spist levende av zombier eller mindfucked av the great old ones?

Sitat av nehmZ Vis innlegg
[b]
Selv trenger jeg at det er noe overnaturlig som foregår for å nyte en grøsser. En grøsser uten noe overnaturlig blir veeeldig fort til en thriller. Har desverre ikke fått sett så mye grøssere i senere alder, men det lille minne av noe som kunne holdt meg våken om natta når jeg var liten: "The Mothman".
Vis hele sitatet...
Siden du liker overnaturlig horror vil jeg anbefale deg å se Oculus, It Follows, The Babadook og Evil Dead(2013) på det varmeste! Disse er alle relativt nye. Regner med at du allerede har sett Insidious og The Conjuring, men hvis du er en av de 3 personene igjen på jorda som ikke har gjort det bør du se dem også! The Cabin in the Woods er også sykt bra, men det er nærmest en horror-parodi. En jævlig bra en

Apollo 18 og Europa Report er også bra, men disse er sci-fi horror, ikke overnaturlig shit. De spiller uansett på det samme som vanlig overnaturlig horror; frykten for det ukjente.