View Single Post
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Det er klart det ikke kan bli en slik situasjon at en av kongebrikkene kun deler ut informasjon som gjelder hans konkurrenter og gir han en form for imunitet ovenfor politiet.

Jeg tenker i situasjoner hvor det er en politimann som jobber undercover og bruker sitt partnerskap til å ta alle mellomleddene men ikke nødvendigvis importøren selv for da vil man miste den viktigste kilden til informasjon.

Og man må huske at cappelen kan ha en egen agenda i denne saken, for alt vi vet så viste ingen at politimannen faktisk var politi men i ettertid kan de påstå dette for å få han straffet for å vært undercover.

Om politiet ikke får metoder som går på kanten av loven så vil man heller ikke oppnå resultater og kun fortsette med vilkårlige ransakelser som fører til ett og annet beslag.

Jeg har selv lekt katt og mus med politiet i mine yngre dager, både jeg og politiet viste hva som foregikk i miljøet jeg var en del av. Hadde de hatt mulighet til å bruke mer ukontroversielle metoder vil jeg tørre å påstå at de kunne forhindret flere dødsfall (jeg sier ikke at jeg eller noen jeg kjente drepte noen!).

Noe annet som er interessant er de påståtte drapene cappelen har nevnt, jeg har selv 3 kamerater som alle har død på "naturlig" vis. Det vil si at de helt ut av det blå plutselig har funnet ut at de skal ut å bade helt alene midt på natten i sterk pillerus ofte langt hjemmefra.
Vis hele sitatet...
De har spaning, avlytting, romavlytting, dataavlesning, kameraovervåkning, informasjon tilgjengelig i vanlige stakkarslige informanter for og nevne endel virkemiddel. Idag skal absolutt ingenting til for å bli siktet for organisert kriminalitet, og da får de tilgang til det meste. De trenger ikke la folk begå kriminalitet med en våkende hånd over seg, og ofre folk som jobber for seg til politiet. Det kan være utallige domfellelser som aldri hadde skjedd om ikke de her 'informantene' ikke hadde fått så fritt spillerom som det kan virke som de har fått i de tilfellene jeg siktet til iallefall.

De har muligheten til og bruke så mange kontroversielle metoder at det ikke henger på greip. Om du har lekt katt og mus med politiet i mange år så burde du vite om det. Jeg har gjort det samme. jeg har vært med på at politiet har stoppet en gjeng med ungdommer i en bil med 10 000 ryhopnoler, satt de på glattcelle, tatt bilde av stoffet, og latt de kjøre videre - Alt for å ikke avsløre en etterforskning de mente var såpass stor at det var verdt det. 3stk hang seg etter og spist de pillene, ene karen mista no fingrer for en narkogjelden han satt seg i. Sånn her durer de på dagen lang.

Nei, tror det er mye viktigere og la politiet få klare regler og forholde seg til og la samfunnet få fullt innsyn i hva de holder på med enn og la de få enda flere utradisjonelle metoder. Norge er strengttalt et land hvor politiet har sinnsyk høy oppklaringsprosent. Vi leier fengsel nedi nederland mens i Sverige står mange fengsler med evig med plasser ledige.