Tråd: DMT-tråden
View Single Post
Dodecha har så rett, og det er vel egentlig ikke stort mer å si om saken. Jeg har selv gjort et par forsøk med nn-DMT, og det var det drøyeste jeg noensinne har utsatt meg for. Det tar et så hardt balletak på deg og er så far out at jeg fort kan forestille meg folk som blir påvirket negativt, i værste fall psykotisk. Kan man være klar for noe slikt? Jeg vil si nei, det er umulig å være inneforstått med hva det gjelder før du sitter i det selv, og da er det ingen vei tilbake om det skulle gå galt. Kan man forberede seg på noe slikt? Nei, det kan man ikke. Jeg hadde vel hørt og lest alt som var om DMT før jeg prøvde selv, og jeg kunne like godt ha gått inn i opplevelsen uten noen kunnskaper på forhånd. Det spiller en så liten rolle, for du blir tatt med buksene nede uansett.

Jeg prøver ikke å si at DMT er noe negativt, og noe alle burde holde seg unna. Jeg sier heller at man burde ha tenkt seg utrolig nøye om, vite med sikkerhet og føle seg "klar" før man drar seg selv med på noe sånt. For det å røyke DMT er nesten galskap, og jeg har fortsatt til gode å se noe annet som gjør det DMT gjør. Dette molekylet er endestasjonen innenfor psykedelika, den store eksamen. Du kommer ikke lenger enn dette. Og man kommer gjerne ikke på eksamen uten å ha gjort noe i forveien. Selvom ingenting egentlig kan forberede deg på en opplevelse som dette, er det lurt å ha noen psykedeliske erfaringer på forhånd. Det setter et litt bedre grunnlag, og du kommer inn i det stående på begge beina, samtidig som du allerede er sikrere på deg selv og din psyke.