View Single Post
Sitat av NAPse Vis innlegg
Ranerne aksepterte risikoen for at noen kunne bli drept under planlegginga, den gangen de bestemte seg for å medbringe skarpladde våpen.
Hvilken annen grunn fantes det for å medbringe disse?
Hvorfor ikke nøye seg med våpenkopier, ekte våpen; enten u-ladd eller med blanksudd om de vil skremme?
Vis hele sitatet...
Det var nok aldri planen at noen skulle bli drept. Faktisk så var antakeligvis ikke planen å bli tatt engang og der kommer automatvåpnene inn i bilde. Når du utfører ett ran på den størrelsen der så kommer den respekten ett skarpladd automatvåpen har godt med. For det første så merker man lett om det er blank eller skarpt når du fyrer av gjentatte ganger inne i ett lokale, for det andre så tipper jeg det ble avfyrt gjentatte varselskudd før de faktisk så seg nødt til skyte direkte mot politiet, jeg tenker også at det var med i planen om at det skulle være nok for at politiet skulle trekke seg midlertidig litt tilbake isteden for å lage ville vesten midt på domkirkeplassen


Og ikke det at det gjør bilde noe finere (som jeg forsåvidt ikke prøver å gjøre heller) men når du går med på å utføre ett sånt ran så tenker jeg mentaliteten er litt der at du vil heller prøve å skyte deg ut derifra enn å bli drept selv. Noe som kanskje Håland skulle tenkt litt på?
Sist endret av Alge; 16. oktober 2019 kl. 00:11.