View Single Post
Sitat av FrittTheBandit Vis innlegg

Og hvordan skal skolen stoppe mobbing? Sist gang jeg skjekka lovte Bondevik at hele den norske skole skulle være mobbefri, uten at det hjalp noe særlig.

Jeg tror heller ikke at gutten ville ha jobbet hardt med å skaffe våpen. Tanker om å drepe alle som plager deg, har vel de fleste hatt. Men det går som regel over. Hadde gutten brukt tid og krefter på å skaffe våpen, hadde han sannsynligvis tenkt gjennom om det virkelig var verdt det. Hvorfor ikke bare drepe seg selv på en mye enklere måte, istedet for å bruke masse tid og krefter på å stjele og finne våpen?
Vis hele sitatet...
Tror ikke skolen klarerer å stoppe det helt, men eventuelt redusere det litt.
Selfølgelig blir jo det enklere å drepe så mangen når han har våpen, men tviler på det er så mye tid og krefter i det å få tak i våpen viss han ikke hadde hatt tilgang til det.

Og jeg oppfatter det som om at alle disse massakrene er bra planlagt, og at det har vært planlagt over lengre tid.
Og jeg tror også at det er vanskelig å få personer som dette over på andre tanker.
Tror ikke han kun hadde drept seg selv istedenfor når han er ute etter hevn, han gikk jo bevisst inn i ett klasserom og skjøt flere jenter der, det var ikke helt tilfeldig hvor han gikk.