View Single Post
Yes, nå er det bare å lene seg tilbake og se på at medie trekker in særtrekk ved denne personen som igjen er med på å legge folk i bås. Hva slags spill, musikk, klær, interesser etc. etc. denne personen liker.

Hva er egentlig hensikten med dette? Det virker på meg som om mediet er mer interesert i å vite hva slags musikk massemorderen hørte på enn motivet.
Et teori kan jo være at med disse opplysningene kan vi klare å peke ut potensielle skolemassakre kids i fremtiden? Ja, ikkesant? -.-
Må si at jeg nesten skulle likt å se en skolemassakre utført av en oppegående og sosialt engasjert person. Eller en klysete soss meg ræva full av gangsta homies og penger som plutselig en dag går løs på privatskolen sin.
Snarere, ville jeg likt å se forskjellen på medias reaksjon. At det virkelig skjedde ville jo vært tragisk (til en viss grad).
Tilgang på våpen har noe å si også, det vet alle som har holdt et skarpladd våpen og behersker det. Men det er ikke noe å gjøre med. Skytevåpen vil forbli en realitet i 10% av norske hustander og sikkert mer i Tyskland.
Målet folk bør sette seg etter hendelser som dette er ikke å hindre folk fysisk sett i å gjøre det igjen, men snarere å forhindre at mennesker blir presset så langt at det kommer til dette.