View Single Post
Svarer hult etter bulter:

Dette burde svare på spørsmålet ditt uansett av hvilken natur du er:
Jeg konkluderer at talen din er mest sansynlig et interessant høyt nivå av psykologi.
Kanskje ikke nødvendigvis sansynlig, men paranoien i meg <hint.. hint..:P> anser det ihvertfall som en brikke i nok en konspirasjonsteori. <humor, orly?>

Vel og merke vant du hjertet mitt.

Bruker engelske ord når jeg ikke umiddelbart kommer opp med et norskt ord som erstatter; helst bruker jeg mere engelsk enn norsk, men i et norsk forum~

I denne sammensetningen mente jeg ikke "skuespill" på det mest paranoia, ikke teorien om at man er blandt de svakeste livsformen, en prøvekanin, som blir lekt med av aliens (yeye, you know), men "skuespill" som i: sosial oppførsel.
Tilbaketrukne folk, kanskje, men i den oppfatningen at man har tilbaketrukket det "ekte" i en, kjærligheten.
Om folk ikke har trukket seg tilbake, om de faktiskt ikke er klare over, på selv det høyeste nivå av bevisthet (og underbevisthet), at man oppfører seg under sitt potensial, at man undervurderer andre når man ser ned på de e.l, da vil jeg anse meg selv som høyt overlegen, noe jeg har en anelse om at jeg ikke er.
Altså at folk oppfører seg på et lavere nivå enn det de vil være på, og at de til og med har overbevist seg selv på det lavere nivået (sosial oppførsel), så man ikke skal skli ut, så man får vært en del av gruppen og "nyte livet".
Det er det jeg kaller skuespill, en gjeng som følger normer og regler de egentlig ikke vil følge, men aksepterer som et kompromiss for å slippe å lide.

Sitatet var ganske enkelt, ikke like dypt som du prøvde å grave (du fant en kiste, men det du lette etter lå ikke i kista ): USA har metaldetektorer på skolene for at folk ikke skal komme seg inn med våpen.
Læreren, the saint, fortalte da rektoren nettopp sitatet jeg brukte: It's not what's in a kid's backpack that makes him dangerous; it's what's in his heart.
Hele ideologien som ligger i luften i samfunnet nå til dags, er at terror, angrep på oss, kriminelle, ikke er et resultat av vårt samfunn, men at de har valgt den slemme rollen fra fødsel, så istedenfor å prøve å snu monsteret de har skapt, burer de det inne, for så å gjøre et lidende menneske, enda mere lidende, og argumentet er: "We dunno to do, we dunno where to place'em" - virkelig responsible.

Greit, 5min passed (5min og 2 sekunder når jeg prøvde å fullføre redigering).
Anyways: paranoian min sier meg at du er Nebuchadnezzar eller en eller annen annen sosiopat (funny sentence?)
Sist endret av Mentalbox; 12. mars 2009 kl. 07:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.