View Single Post
Sitat av Honkydonky Vis innlegg
Har sitt litt rundt på forum at folk som tar 5-10mg diazer i et par måneder må trappe ned osv, det skjønner jeg. Spørsmålet mitt er bare at hvis du tar 2-3 10mg blåe valium på en kjedelig lørdagskvell, eller en dag du har hangover, tror du at det blir avhenighetskapende? Siden det går 1-4 uker mellom ver gang du tar. Vet at det varierer fra person til person, men noen som har erfaring her? Syns spesielt at valium er helt magisk når man har hangover.
Vis hele sitatet...
Det skal gå fint det så lenge du klarer å holde deg til regelen din. Altså det er ikke fysisk avhengighet du skal være redd for i første omgang, det er den lysten man får til å ta mer, den har en magisk måte å lure deg på noen ganger, nesten som man ikke merker hvor ofte det blir til slutt fordi at de dagene som du ikke har noe å kose deg på virker så utrolig lange mens de dagene du koser deg er over på ett øyeblikk. Altså det kjennes ut som det er så utrolig lengesiden sist, mens realiteten er at det kanskje ikke er mer enn noen få dager siden, så det er viktig å ha viljestyrke og holde styr på når man faktisk brukte ett såpass avhengighetsskapende stoff sist.

Benzo er ikke min kopp med te for å si det slik, og jeg har derfor ingen erfaring med å bruke akkurat dem noe særlig ofte. Hos meg så blir dem for det meste brukt en sjelden gang om jeg har en heidundrende fyllesyke eller en sjelden gang i kombinasjon med andre stoffer.
Jeg har derimot en del erfaring med stoffer som f.eks opiater og ghb, altså stoffer som er minst like avhengighetsskapende om ikke mer. Det jeg merker er at jeg kan gå månedsvis uten å ta dem, men så tar jeg det en helg så er jeg inne i en sirkel der jeg kan finne på å ta den vær helg over ganske lange perioder. Jeg har også lagt merke til at jeg går med en sterk lyst til å ta stoffer i flere dager før det gir seg etter en runde med opiater. Det er da utrolig viktig og ikke gi etter til den lysten, bryter du den reglen så er det fare for at treskelen blir lavere og lavere til du til slutt sitter i saksa.

Det som er nøkkelen er nok viljestyrke og kontroll. Å vite det at det går til helvetet om man bare bruker å bruker. Ta pauser fra å ruse seg i helgene over lenger tid innimellom for å ikke venne seg til at man må ha rusmidler vær eneste helg for å kose seg. Det blir fort en stygg uvane selv om man klarer å ikke bruke i ukene. Dette er ingen fasit svar og er kun sånn jeg føler det. Gjør som folk flest gjør med alkohol, ikke bruk flere dager på rad og bruk for det meste i helgene og spesielle anledninger så går det nok helt fint