View Single Post
Sitat av Rick Vis innlegg
Jo, dagene mine er nokk mye mer begivenhetsfull enn de som er 100% ufør, pga jeg kan jobbe mens jeg soner straffen min så har jeg mer i inntekt enn dem også. Og selv om jeg mener at norge burde gi mer penger både for å aktivisere de som er ufør og gi de mer i inntekt, så ser ikke jeg heller helt hva det har med denne diskusjonen å gjøre. Gjerne opplys meg vist det var noe annet enn bare en konklusjon du kom med

Arbeidsgiveren min hadde blitt virkelig skadelidene hadde jeg måtte sone på vanlig måte. Jeg skulle egentlig startet min soning i dag, og ser bare hvor mye jobben lider av at jeg ikke har mulighet å jobbe overtid. Jeg jobber som bil lakkerer, ett yrke der det er mangel på folk og spesielt her i nord. Vi har en til lakkerer og sist uke jobbet han overtid 4 av de 5 dagene vi har jobb på en uke, jeg fikk innvilget overtid to dager. Dette er høysesongen for min yrkesgruppe og hadde jeg ikke kunne sone på denne måten hadde bedriften virkelig hadd store problemer.
Vis hele sitatet...
Soning skal være frihetsberøvelse og rehabilitering. Rehabilitering er det ikke noe av når man går med fotlenke - kanskje man ikke trenger så mye rehabilitering når man har kjørt i fylla. Frihetsberøvelsen er minimal, dagene går omtrent som nordmenns flest dager. Du kommer hjem og kooper på enten tv eller pc til det er leggetid. Du mister muligheten til å gå hvor du vil når du vil, men selv om muligheten hadde vært der er det ikke mange som flyr rundt utenfor hjemmet etter åttetimers skift.

Jeg er skeptisk til hvor mye frihetsberøvelse folk flest faktisk opplever når de soner med fotlenke.
Jeg kjenner et par som har sonet med fotlenke og de syns det var helt greit, bortsett fra å måtte vente utenfor huset i en halvtime om man kom for tidlig hjem fra jobb. Ukene gikk omtrent som normalt og i helgene benyttet de seg av fritimene.
Sist endret av GothQueen; 23. mars 2010 kl. 00:31.