View Single Post
Trådstarter
25
Fire år senere (jepp, min tråd og ungdom dette her ;-) ) og sikkert 5-10 mindre og større sprekker senere vil jeg bare sørge for at ordet Subutex kommer inn i denne tråden.

Jeg kjente ikke til det de første gangene jeg gikk av, men salig min hatt for et fantastisk legemiddel for mennesker som har kjørt seg inn en spiral som krever mye penger og til slutt bare handler om å bli frisk....latterlig at det ikke kom noen substitusjonsbehandling til Norge før langt utpå 90-tallet, ti-år bak resten av Europa....og la meg ikke begynne å uttale meg om feigheten blandt legestanden som helhet, som gjør Subutex så godt som en utopi for de som ikke er på nåla og vil/kan ta den mølla med LAR (legemiddelassistert rehabilitering) som selv om den er en del av spesialisthelsetjenesten visstnok krever samlet jobb om å i det hele tatt bli vurdert til inntak fra ikke bare fastlege, men også sosialkontor.....men debatt om å tillate røyking av dop, den er grei...

(neste tilsvarende episode som denne tråden startet med var etter 1&1/2 års daglig bruk (ikke iv) og fortonte seg som en dans i parken med en kjapp og grei 2 ukers selv-anskaffet Subutex nedtrapping til null...)

Ta vare på hverandre folkens, som en nevnte, ikke nyktre fra opiater og benzo uten å ha i det minste en kompis som banker på døra en gang om dagen...og om du driter deg ut og sprekker, så pleier kompiser å ha god tålmodighet, så lenge du er ærlig....
Sist endret av mrLobster; 4. mai 2013 kl. 11:48.