View Single Post
Hei. Det er en gammel utenlandsk sigøynerkvinne(fra romania)? som tigger ved T-banestasjonen rett ved der jeg bor.

Hun har vært der og tigget i noen år nå(uten om vintersesongen), hun er der hver eneste morgen utenom helger. Hun er veldig hyggelig og sier hei og smiler til så å si alle som går forbi. Det har hendt et par sjeldne ganger at jeg har gitt henne en pose med rosinboller osv.

Det som hendte idag, var at i det jeg gikk forbi, så jeg ei norsk kvinne som stoppet og pratet med denne sigøynerkvinnen men sigøynerkvinnen gråt og holdt seg på kinnet(kanskje hun hadde tannverk?). Hva de pratet om vet jeg ikke, men jeg må innrømme at dette var et trist syn og var ikke gøy å se på, jeg driver fortsatt å tenker på dette noen timer etterpå.
Inni meg så er det noe som sier at jeg er en "dritt sekk" fordi jeg som mange andre bare går forbi, men hva er det egentlig jeg kan gjøre her? Det er ikke akkurat slik at jeg har økonomi akkurat nå til å bare "slenge" fra meg et par tusenlapper til denne kvinnen..

Spørsmålet med denne tråden er: Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? Det er helt klart, at med henne som mange andre, hvis du gir disse folk masse penger, så vil de fortsette å være der hele tiden å tigge, hvis ingen gir penger eller noe mat, vil jo disse dø.

Dette var en wake-up call til meg som jeg sprer til alle her:
Vær evig takknemlig for alt dere har i livet her
Sist endret av cplpro; 8. mai 2019 kl. 10:30.