View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg føler bare jeg også må presisere, som luni gjør her, at internet sin store bakside er at folk som aldri skulle hatt noe kanal for sin feilinformasjon nå kan nå flere hundre tusen mennesker på få sekunder: Og her er Youtube en stor synder.

Det finnes kanaler/filmer o.l. som er fast overbevist om at jorden er flat, at vaksiner skaper autisme, at Dinosaur fossiler bare er falske saker plassert av myndighetene for å holde oss vekk fra den store sannheten om at Jesus Kristus snart kommer tilbake (eller noe annet tull).

ALDRI TRO PÅ NOE EN YOUTUBE VIDEO PÅSTÅR

Jeg vegrer meg litt for å påstå dette, men enn så lenge så virker det til å være sant: Video ser ut til å være "formatet for de lettlurte", på en fin andreplass er bilder med tekst som du ofte ser på facebook.
Er det en video om et emne, men lite vitenskapelige papirer så er det mest sannynlig bløff, for ekte forskere lager ikke youtube videoer, de skriver rapporter og journaler som så publiseres i mer seriøse tidsskrifter som PubMed.
En tommelfingerregel burde være å sjekke der rundt visse påstander rundt medikamenter før man finner frem høygaflene.