View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Heroin:

1. I Trainspotting beskrives rusen som en helt fantastisk orgasme. Er du enig? Hvordan kan denne rusen best beskrives, fysisk og mentalt? Ser man fortsatt verden som "den er" eller er man helt borte vekk?

Beste rusen jeg har vært borti, du kjenner bare varmen strømmer gjennom hele kroppen når du tar et skudd, smertene slipper tak, du tenker ikke på noe annet enn hvor god den følelsen er. Angsten forsvinner helt, du dubber mye av, klør mye i ansikt/kroppen ''moffekick''. Du kjenner på ingen bekymringer, du kjenner deg litt født på ny og du blir veldig sløv. Verden er som den er, men da jeg var avhengig av nåla så ble verden grå og deprimerende, livet var et helvette og alt dagene gikk ut på var å skaffe 3 doser om dagen, selge magasiner/tigge, sove, være sjuk på mårran, gjennomsvett madrass, klissvåt i håret, sjuk og fryser, ned å hente friskmelding, utrolig slitsom livsstil. Lett å dø av om du tar for mye.

2. Jeg har lenge tenkt på heroin som "den ensommes rus", og som et stort rop om omsorg, - er du enig?

Du velger jo selv å ta det, men du bir veldig ensom ja. Livet handler jo kun om heroin dag inn og dag ut.
Det er jo ikke noe liv, du mister jo alle årene til slutt om du holder på i mange år, spørs hvor flink du er med skadereduksjon.
Men jeg visste jo ikke at det kunne gå så galt, jeg ville jo ikke bli avhengig, selge tingene mine og miste kontakten med familien, så alle fortjener jo å få en ny sjanse uansett, bare lær av feil du gjør.


Generelt om rus(mis)bruk/forumet:

1. Plages du av hva familien din tenker om valgene du tar/har tatt/er i ferd med å ta?

Ja, de har vært veldig bekymret og redde, min mor planla til og med begravelsen min noen måneder før jeg flytta hjem igjen da jeg var avhengig av heroin. De ringte rustelefonen, snakket med politi, ga meg aldri penger, de hata meg og så på meg som en demon. (jeg var ikke der mer, det var heroinen som prata). Har hatt mye dårlig samvittighet i rusa tilstand, men ting går bedre i dag.

2. To av trådene som har grepet meg mest er Bloodshoteyes sin tråd om "hvordan skyte heroin" og Tøffetoms tråder om nedtrapping. Vet vi hvordan disse har det i dag?

Jeg mener de lever hvertfall, kjenner de ikke men sett brukernavna på forumet mange ganger før.

3. De av dere som bruker "kaffe er sentralstimulerende" som argument for å legitimere bruk av blant annet speed - er dere seriøse? (Jeg spør oppriktig, da jeg forstår at dette stemmer, men likevel har vanskelig for å se at dette er et solid argument)

Uten kaffe så hadde jo ikke folk vært like fort kvikke/opplagte for arbeidsdagen vil jeg tro, de aller aller fleste drikker jo kaffe. Men det er mange som ikke gjør det som fungerer fint på arbeid. Så ja, det er et teit argument, men det betyr ikke at speed ikke er bra for de med for eksempel AD/HD i kontrollerte doser.

4. For dere som prøver å slutte med rus - er dette forumet triggende?

Nei, det er opplysende. Har lært veldig mye på forumet og tatt mange forhåndsregler mtp rusmidler fordi jeg leste her først, og råd for deg som vil slutte.
Vis hele sitatet...
Det var et veldig sterkt svar! Tusen takk. Du må ha vært gjennom et sant helvete... Kan jeg spørre deg hvordan situasjonen din er i dag?

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg beklager på forhånd at jeg linker til en youtube video, men denne forklaringen på de fleste illegale stoffene i sammenligning til heroin er en tekst som jeg synes er verdt å ta en titt på.

Nå har jeg ingen erfaring med heroin, men flere andre med denne erfaringen har kjent seg igjen i beskrivelsen.

The how and why of heroin addiction
Vis hele sitatet...
Oi, den gjorde inntrykk på meg. Ser at flere kommenterer at denne videoen er mer effektiv enn ordinær anti-drug-propaganda, og det er jeg helt enig i! Sikkert fordi den er ærlig på hvor godt det kan føles, og at den tar opp mytene som egentlig bare har bidratt til at mange ufarliggjør stoffet. Takk
Sist endret av nighttimingbaby; 15. mai 2018 kl. 23:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.