View Single Post
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Mitt 6-ish år gamle GTX 660 Ti har begynt å dra på årene, og selv om det fremdeles er et veldig godt kort, ønsker jeg å kunne bruke 144Hz-skjermen min til det den skal. Dermed trenger jeg et nytt skjermkort.
Jeg er dog usikker på hvilket skjermkort jeg skal ha. Jeg tenker NVIDIA, da jeg bruker Shadowplay svært mye i utgangspunktet, og siden jeg ikke pleier å oppgradere særlig ofte, må jeg ha noe med en god levetid.

Jeg har kikket litt på MSI 1070 Armor OC og ASUS ROG Strix 1080, men er usikker på hvilken jeg skal gå for. Jeg har forstått det slik at 1070 Ti for eksempel ikke er verdt det om en har mulighet for å oppgradere til et 1080. 1080 Ti blir nok litt utenfor mitt budsjett.

Har noen eksempler på gode skjermkort, erfaringer osv? Det trenger ikke å være blant de to overnevnte kortene. Mine eneste krav er at det ikke er uhorvelig dyrt (Se 1080 Ti), og at det er et NVIDIA-kort.

Jeg kjører forøvrig et Fractal Design Define R3 midi tower (Skal oppgradere til Corsair 400Q i samme slengen dersom nødvendig), for de som lurer på plassbehovet.

Når det kommer til spill ønsker jeg å ha et kraftig nok skjermkort til å kjøre det på 144Hz-skjermen min uten tearing, og helst uten å ofre for mye grafikk. Nytt og flott skjermkort skal tross alt vises frem.

Så, kan dere hjelpe meg, kjære med-freaks?
Sist endret av Deadlock Radium; 15. mai 2018 kl. 18:10.