View Single Post
Sitat av stresser Vis innlegg
Altså, han som jeg snakker om fikk avslag på blåresept på Sativex. Men, NAV dekker det han må betale. Hvis jeg husker riktig så koster en resept 4000-5000kr.
Vis hele sitatet...
Syns virkelig det er flott at NAV dekker medisinen som bidrar at han kommer seg ut i arbeidslivet igjen! Medisinen koster forresten 4681,40 kr, så dette er ikke akkurat noe en hver mann kan punge ut for hver måned.

Problemet idag er at det blir forsket alt for lite på cannabis som medisin og dens positive egenskaper for helsen. Dette fører til at den farmasøytiske utviklingen med cannabis går alt for tregt og prisene på allerede eksisterende medisin forblir skyhøy inntil videre.

Sitat av xtyranthl Vis innlegg
Du skal få den ettersom jeg ikke finner info på hvor mange i norge som får utskrevet sativex.
Vis hele sitatet...
I 2016 var det 326 personer som fikk utskrevet Sativex her i Norge ifølge Reseptregisteret. Dette er nok et antall som kommer til å stige raskt etterhvert som legene i Norge får opp øynene for medisinen, og dens fantastiske egenskaper.

Du må gjerne kalle det umoralsk at noen i det offentlige deler sine gode erfaringer og informasjon som kan bidra til å hjelpe andre trengende i samme situasjon. Jeg mener derimot at det er bra at kompetente personer innen helse og det offentlige kommer på banen i dette "kontroversiell" temaet å deler sine kunnskaper med offentligheten, bare ikke taushetsplikt eller personvernet blir krenket på noen som helst måte.

Slik jeg ser det er det ganske umulig for noen å skjønne hvem stresser sin tjenestemottaker er, og derfor ikke noe brudd på taushetplikt eller personvern. Jeg har tidligere lest om personer så har hatt akkurat samme erfaring med Sativex som det stresser sin tjenestemottaker har hatt.
Det har vært personer som har vært helt uføre, men ved hjelp av Sativex har dem klart å komme seg delvis tilbake i arbeid. Og med tanke på at det er 326 personer som får denne medisinen på resept i Norge og bare 1 person som har fått innvilget blåresept, så er det ikke utenkelig at det er mange flere i akkurat samme situasjon.
Sist endret av MikkelRæv; 9. april 2017 kl. 16:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.