View Single Post
Sitat av jacksonv Vis innlegg
Jeg vil heller ha trump enn clinton. Men igjen er jeg ikke en papegøye i ett ekkokammer som må bli fortalt hva jeg skal tro. Trump er rasist, er han ikke? Vel, han har ikke sagt noe som er rasistisk for meg. Vel, han er nesten-hitler er han ikke? Eh,nei. Men han er dum, uvitende, ukvalifisert, misonigistisk, rasistisk, homophobistisk og hater miljøet, barnebarn, kvinner, fattige og transpersoner. Vel, nei, men jeg har bar hørt hva mannen har å si. Men,men,men.

Det som er mest skuffende i denne valgkampen er hvordan gruppetenkning har hindret så mange folk i å faktisk gjøre noe tenkning. De hører på sine faste kilder, som jon stewart, akkurat som han var ett geni i annet enn manipulasjon og bukker under for hans meninger som om det var fakta de hadde funnet ut på egen hånd.

Jeg syns det er fasinerende hvordan folk, selv de vi regner som intelligent, målbindes av gruppetenkning såpass mye at de er blindet for sak, data og statistikk. Ingen har gitt noe eksempel på hvorfor trump er en rasist, men det er liksom ett fakta som florerer uten at noen stiller spørsmål ved det.
Det er like fasinerende som det er tragisk. Fakta er hva "alle" er enig om og spørsmålet "hvorfor" ligger der som ett fortslått offer ingen bryr seg om.

En annen ting. Alle kaller trump rasist for å mure inne grensen med mexico, noe de fleste burde skjønne. Usa har en heroin-epedemi uten sidestykke pga uforsvarlig oxycodon utskrivninger som har ledet til ett sinnsykt tall med heroin avhengige over hele usa fastlandet. Og det er mexicanske kartell som flytter i store tall over grensen for å sikre veier å forsyne all heroinen til usa. Usa har ett reellt problem med sin grense mot mexico. Og trump vil lage en mur mot mexico, da er han rasist. Men tenk deg om. Norge har en grense mot russland som er konstant overvåket av væpnede soldater, og vi har ikke ett problem med russland. Vær imot trump om du vil. Men er ikke det høyden av hyprokratisk tenkning å være imot trump når vi har vår grense?
Vis hele sitatet...
Mange Leger fra USA virker ganske slappe når det kommer til hvem og hvorfor de skriver ut sterke smertestillende og angstdempende til, så du kan ikke skylde på kartellene for akkurat den biten.