View Single Post
Sitat av simchris Vis innlegg
Vel, om du leser igjennom det du siterer så vil du kanskje se at jeg snakker generelt om politisk korrekthet, så å påstå at jeg setter meg selv i offerrollen viser bare at du svarer på refleks.
Vis hele sitatet...
Å påstå at folk skremmes fra å ytre kritiske meninger er å ta en offerrolle ja. I tillegg er det feil. At det f eks ikke er mulig i dagens samfunn å ytre seg kritisk til innvandring (for å ta et eksempel) er rart, for jeg hører og leser slike ytringer, mer eller mindre saklige, hver eneste dag. At de blir motsagt, mer eller mindre saklig, er en del av pakken med ytringsfrihet.

Sitat av simchris Vis innlegg
Hæ? Tror du virkelig jeg mente at politisk korrekthet var grunnen til massakren i Frankrike, eller har du lest feil? La meg utbrodere, grunnen til massakren i Frankrike var at Charlie Hebdo hadde trykket tegneserie med profeten Muhammad, ekstreme islamister følte behov for å hevne dette. Når dette angrepet skjedde så lot de fleste mediene være å trykke Charlie Hebdo tegningene i frykt for å fornærme muslimer, det er nemlig politisk ukorrekt å snakke negativt om Islam. Mediene burde ha trykket disse tegningene både for å slå et slag for ytringsfriheten, og for å vise solidaritet med Charlie Hebdo.
Vis hele sitatet...
Mange medier trykket Charlie Hebdo -tegningene, deriblant VG, Dagbladet og Aftenposten. Unnfallenheten var større etter tegningene i Jyllandsposten, noe som nok skyldtes mer frykt for angrep enn behovet for å være pk. Forståelig nok, for trusselen var reell, men like fullt klanderverdig av den 4.statsmakt etter min mening. Debatten i etterkant har vært viktig, og mitt inntrykk er at "je suis Charlie" var en relativt korrekt ytring etter dette. Så akkurat hvordan det er en sammenheng mellom terroren i Paris og Norges PK-mafia kan du gjerne utdype.

Sitat av simchris Vis innlegg
Du har kanskje ikke lagt merke til at nyhetsmediene har gitt opp å ha kommentarfelt? Kommentarfeltene ble nemlig dumpet ned med oppkast og personangrep, samtlige av artiklene befant seg innenfor PK-befengte temaer som innvandring, idealer, seksuell orientering, dyrevern og religion.
Vis hele sitatet...
Jepp, de ble dumpet ned av rasistisk, homofobt og misogynt oppkast. Alle debattene jeg har sett bli stengt har det vært anti-pk siden som har vippet det over kanten for anstendig oppførsel. Kom gjerne med et eksempel motsatt.

Sitat av simchris Vis innlegg
Eller hva med universiteter og skoler som nekter foredragsholdere med "ukorrekte meninger" å holde foredrag på skolen? Det er ikke akkurat innbydende til at man skal forsøke å forstå hverandre.
Vis hele sitatet...
Universitetene har en vei å gå på dette området, det er jeg enig i. Utviklingen i USA, med trigger warnings på alt som sies og skrives, er helt klart negativ. Hvis man ikke tåler å møte et mangfold av ytringer så har kan ikke noe på et universitet å gjøre.

Sitat av simchris Vis innlegg
Prøv å si at du stemmer FRP på facebook, deretter kan du forsøke å opprettholde en saklig diskusjon uten å bli utsatt for personangrep. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Ja, du kan risikere å høre at du f eks er rasist. Det er trasig. Så kan du prøve å skrive et innlegg i en hvilken som helst pk-sak under kvinnelig navn. Kanskje utenlandsk også, hvis du tør. Da er du heldig om du kommer unna med usaklige personkarakteristikker i kommentarfeltet. Forbered deg på private oppringinger med trusler om drap og voldtekt. Da kan vi snakke om hets og knebling av debatten.

At det er vanskelig å ytre seg mot flertallet i Norge er rett og slett bullshit. At flertallet synes meningene dine suger er en annen sak.

Det som er vanskelig er å ytre seg mot "hvite, sinte menn" som er så låst i sitt eget selvbilde som marginalisert offer at de ikke ser noe annet.
Sist endret av entropi; 25. juni 2016 kl. 00:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.