View Single Post
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Yes sir, det er mørkt fra kl 16:00..så det er null stress å gå rundt med spade å late som man måker litt snø, og pisse litt her og der samtidig.

Jeg skimtet bikkja nå nettopp, at hun snudde på flekken når hun nærmet seg området på stia jeg hadde hatt eddik og salmiakk på!
Får håpe effekten vedvarer, selv om jeg litt håper at jeg må finne på noe annet også, det er litt som om jeg har en feide med hunden og at jeg har vunnet første slag - men krigen er ikke over.

Det er en boxer, og den er gammel. Statistisk sett vil ikke dette bli en veldig lang krig.
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg hvor du har helt/dusjet ut salmiakk og eddik og hvilke mengder, men har du hatt noe særlig av dette på plenen/blomsterbed, så ikke bli sjokkert at det vokser dårlig/ikke noe der til sommeren.

Ellers når salmiakk (som er ammoniakk løst i vann) har stått en stund, så det meste av ammoniakken har dampet bort, lukter som gammel urin. Så det kan hende at katter, bikkjer og kanskje andre ville dyr tisser der senere. For i urin har du et stoff som heter karbamid, også kjent under urinstoff og urea. Når dette er i vann(rike områder) så vil bakterier spalte karbamid til CO2 og ammoniakk. Dette skjer etter ligningen:
CH4ON2 + H2O = CO2 + 2NH3