Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av LoveToGrow
Dessverre så har det seg sånn at Lowrider hybridene ikke kan produsere frø eller avleggere pga autoblomstringen, men det er fullt mulig å gro en god høsting ute. Hybriden jeg anbefaler er den russiske rudelis; er litt usikker på om dette er navnet, men denne sorten har grodd villt i russland og tåler en mye. Men en hvilken som helst utendørs frøtype er helt ok, man kan høste plantene som om det var inne. Skulle du trenge noen forslag på hvilke frø eller når du burde starte og når du skal høste som egner seg best i norge er det bare å spørre.
Vis hele sitatet...
Nå skjønner jeg ikke så mye av alle fagutrykkene, men våknet til da dette med utedyrking kom for en dag. Min situasjon er at jeg overhodet ikke har mulighet til å dyrke innendørs, men plenty plasser ute i skog og mark som kan la seg berike med denne planten.
Hva kreves av jord/klima. Kan jeg bare plante ut frø og gå en tur med jevne mellomrom for å sjekke at alt står vel til, eller må de spire innendørs først? Er det mulig å skaffe slike frø, og hvor? Er effekten av slike planter brukanes?

Bor på sørlandet jeg også, og klimaet her må jo være gunstig for slikt.