View Single Post
Sitat av Defending Vis innlegg
Se lenger opp og les noen av artiklene jeg postet der så skjønner du fort hva jeg sikter til når jeg snakker om tortur og nedverdigende behandling.
Vis hele sitatet...

Legger merke til at du ikke har svart på den systematiske gjennomgangen av kildene du viser til.

Det som kommer fram, som definitivt er kritikkverdig, er at det er stor variasjon i bruken av tvang ved forskjellige sykehus. Det står ingen ting om hvorfor, det er veldig vanskelig å svare på, og krever ganske inngående studier, ikke tabloide oppslag.
Definitivt nedverdigende, men ikke dekkende for de påstandene du kaster ut.

Videre vil jeg legge til at jeg synes det er synd at du ikke tar deg tid til å svare på innlegget mitt. Jeg brukte et par timer på å komme meg gjennom alle kildene. Det er fordi jeg virkelig ønsker å forstå hva som egentlig er problemet, og hva en eventuell løsning kunne lignet på.
Jeg har selv vært med på å gjennomføre flere av tvangstiltakene som blir diskutert her, og det er alltid veldig ubehagelig. Hadde jeg ikke trodd at det var bedre enn alle andre mulige alternativer så ville jeg skammet meg over å ha gjort det. Derfor ønsker jeg virkelig å forstå hva du mener kunne vært bedre.
Når jeg så tar meg tid til å imøtegå innlegget ditt, så lar du det stå ubesvart, og bare fortsetter å kaste ut uverifiserbare anekdoter.

Ja det er mye som kunne vært bedre i psykiatrien. Ja, tvangsbehandling kan oppleves som dypt krenkende for den som blir utsatt for det, men en monoman mumling om sadister og tortur hjelper meg ikke å forstå hva som kunne vært anderledes.

Jeg tror på at du har opplevd ting som er har vært galt, men du pakker det hele inn i en fortelling som går fullstendig av skinnene.

Sitat av wavin Vis innlegg

Nyhetsverdien med eksempelet mitt relaterer til at TS sier hen er livredd for å bli tvangsinnlagt. Noe som skjer hver eneste dag i stort omfang. Poenget mitt er da at under de samme premissene kan jeg som helt frisk få til det samme hvis jeg vil. Og ingen kan skille på meg og en som er psyk.
Vis hele sitatet...
Altså, jeg vedgår at det er mulig å spille psykisk syk. La meg legge til at du også kan dra det ganske langt med å simulere somatiske symptomer. Jeg forstår ikke hva du mener å ha bevist med dette.
Sist endret av Marlboro666; 21. november 2020 kl. 15:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.