View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
Mulig jeg ikke henger på de samme stedene som deg, og jeg håper ikke du snakker om kommentarfeltet til VG for det er virkelig ikke representativt. Men jeg har inntrykk av at varslerne har blitt greit behandlet i offentligheten. Men mulig jeg tar feil.
Vis hele sitatet...
Det er en velkjent sak at kvinner som varsler ofte blir utsatt for enorm hets etterpå (ikke bare i offentligheten). Og det er hvis varselet blir tatt på alvor og får konsekvenser. Hvordan tror du det er å varsle om noe sånt og så skjer det i praksis ingenting? Hvordan tror du det er å forholde seg til den kollegaen, sjefen, styrelederen da? Hvordan tror du det slår ut for karrieren og jobbtrivselen din? Hvis du tror det er en lystbetont og enkel sak å varsle så har du ikke forstått omfanget av problemet. Du kjemper imot makta og har i utgangspunktet alt å tape. Selv har jeg aldri gjort det, og er takknemlig for hver eneste som orker.

Jeg forstår fortsatt ikke hvor det ikke var viktig å stå frem i 2018, jo flere jo bedre og medietrykket ville blitt mindre på henne som individ, men det er det uansett bare hun som vet.
Vis hele sitatet...
Fordi da trengtes det ikke, han ble jo fjernet! Men nå skal hun altså inn i styret med han som leder, ser du virkelig ikke problemet med det? Mener du at det er hun som må tre tilbake når det ikke går? Det er jo akkurat det som er kjernen av problemet her, han kan dure på, damene rundt han må enten bare takle ham eller luske stille unna. Skal det fortsatt være sånn?


Og det å gi han lederansvar er ikke det samme som å si at det han gjorde var greit, nå må du gi deg..
Med den holdningen er vi alle skyldige resten av livet for alt vi har gjort tidligere.
Vis hele sitatet...
Nei. Det er ikke en straff å ikke få tillitsverv. Det er ingen som mener han ikke skal kunne jobbe, et politisk lederverv er noe helt annet enn en jobb. Hadde han ikke klort seg fast der så hadde han ikke fått noe mer pes i media heller, denne såkalte heksejakten pågår fordi han og hans likesinnede tar det som en selvfølge at du kan komme unna med hva som helst, kvasiunnskylde og ligge lavt litt når noen reagerer, men veien skal for alltid ligge åpen foran deg. Snøflakene som ikke liker stilen din kan slutte i styret selv, i toppledelsen er det kun plass til kompisene.
Sist endret av *pi; 28. august 2020 kl. 20:17.