View Single Post
Det er kjempebra at du vil slutte å ruse deg. Med ditt forbruk (misbruk) så vil du kanskje få en del fysiske abstinenser når du nå velger å slutte «cold turkey», men det er fult overkommelig. Å dra inn på en avrusnings post i noen dager til det værste gir seg kan være en god løsning, hvis du føler deg klar for det. Men et par dager på sofaen funker helt greit, hvis du føler deg klar til å stå imot suget.

Del to i kapittelet er å holde seg rusfri; da gjelder det at du er veldig nøye med små og viktige valg i hverdagen. Det er alfa omega å kutte ut folk som ruser seg, og å velge å godta å være med «kjedelige folk» som gjør «kjedelige ting». Ergo, ting som gjør at du ikke går i fellen og ruser deg igjen. Til å begynne med er dette hvertfall viktig etter min erfaring. Husk at valg som musikk, filmer, hvilke veier man velger å gå gjennom byen og slike ting fort kan spille inn som triggere.

Men som sagt; nettverk er nøkkel. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men i de fleste byer så finnes det lavterskel tilbud for rusavhengige, som f.eks A-LARM som har kaffeprat, aktivitetskarusell osv. Kanskje ikke dette er akkurat for deg, men jeg anbefaler deg å prøve deg ordentlig ut før du slår hånd av det. Nytten av slike tilbud er utrolig stor.

Jeg klarer aldri å få skrevet ned alt jeg tenker her med min ADHD, men om du ønsker kan du skrive til meg på PM så kan vi prate mere, for eksempel.
Dette er bare en brøkdel av tanker og erfaring ifra min vei til å bli rusfri.

Masse lykke til uansett