View Single Post
Sitat av Xernox Vis innlegg
Når man ikke kan si noen ting uten å fornærme tusenvis av mennesker så har det gått for langt.
Vis hele sitatet...
Nei, folk må vel bli fornærmet for hva de vil, og ytre det også. Problemet kommer hvis fornærmende utsagn bli forbudt eller sensurert. Jeg driter for eksempel i om folk blir fornærmet når jeg kaller holdningene deres rasistiske. Hvis noen har lov å kalle meg pk så kan vel jeg kalle dem rasister. Jeg er for the record en innbitt forsvarer av ytringsfriheten, også når det gjelder fornærmende utsagn mot religion.

Politisk korrekt betyr at man forfekter visse holdninger fordi det er normen i det sosiale miljøet man ønsker å assosieres med. At man er imot f eks rasisme trenger ikke være et uttrykk for at man er pk og ikke tør å innrømme at man hater svartinger. Det kan jo tenkes at man rett og slett ikke gjør det. At de fleste er enige med dem er kanskje et tegn på at de har et poeng, og ikke at de er hjernevasket av pk-tyranniet. Det er kanskje ikke tilfeldig at de fleste oppegående mennesker reagerer negativt når Trump hermer etter en journalist med CP eller rakker ned på kvinnelige motstandernes utseende i debatter. Det kan hende det faktisk er litt dårlig stil.

"Man kan ikke si noe for tiden uten å bli kalt rasist"- kortet er mer fosøplende for debatten enn det såkalte rasismekortet, imo. Med en gang noen ytrer seg kritisk til oppgulpet, så er man kneblet og undertrykt offer for pk-mafiaen/statsfeminismen/sosialistjævlenes multikultipropaganda eller tilsvarende paranoide forestillinger om hvordan verden fungerer.
Sist endret av entropi; 24. juni 2016 kl. 18:13.