Tråd: Lønnstrekk
View Single Post
Sitat av Anonym1n88 Vis innlegg
Når det gjelder regnestykket så har jeg fått ca 7200 kr godkjent å leve for, jeg betaler per nå 8000 i husleie per mnd, godkjent husleie fra Namsmann er 5300 kr, dvs 2700 kr av de 72000 må gå til husleie frem til vi finner en plass. JEg sa feil med 3000 kr å leve for, det er ca 4500. Dette skal da dekke alt som strøm, internett, klær til barna, mat, tannlege, lege osv.
Vis hele sitatet...

Dette må du klage på, for det må være helt fullstendig feil. En enslig person skal etter juli 2020 ha 8.989 kr å leve for. Så er det tillegg for barn. Gjør oppmerksom på at NAV ikke har klart å oppdatere info på siden, så tallene der er 2 år gamle. Det er altså høyere satser nå. Det tallet jeg skrev over på 8989 er justert i juli 2020 og gjelder et års tid fremover.

Du må ta kontakt med namsmann eller hvem som nå har godkjent 7200 kr å leve for. Det er en alt for lav sats etter dagens tall, og du har også ett eller flere barn. Dermed skal du ha mer å leve for. I tillegg så kan det faktisk godkjennes ytterligere økninger i livsoppholdssatser om du eller barna har høye utgifter til lege, medisiner, tannlege etc. Du må få tatt tak i dette så raskt som mulig.

Som sagt, 2018 tall;



Les mer her; https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn...innkreving_kap