Tråd: Lønnstrekk
View Single Post
Dough,

Tusen takk for svar, kan du si litt mer om hvordan det var for deg å leve med gjeldsordning? Hadde du lønnsstrekk i forkant av gjeldsordning?

vi leier til en pris av 14500, jeg betaler mer enn min samboer pga hans økonomiske situasjon. På tidspunktet når jeg fikk leilighet var det ikke annet enn til den prisen for 2 soverom. Markedet var helt sinnssykt. Det er mye bedre nå men en leilighet i skolekrets og kommunne så barna slipper å bytte skole er vanskelig. Vi har lett i ca 1,5 år samt hatt annonser ute på finn jevnlig. Det finnes flere leiligheter med 1 soverom men ikke med 2 eller 3. Forventningene er nedjustert. En kjellerleilighet eller osv blir det garantert, problemet er at det er ingenting å finne. Vi kan finne leilighet til den prisklassen men da i en annen kommune. Det er kanskje naivt av meg å tenke at barna skal slippe å bytte skole.

Når det gjelder regnestykket så har jeg fått ca 7200 kr godkjent å leve for, jeg betaler per nå 8000 i husleie per mnd, godkjent husleie fra Namsmann er 5300 kr, dvs 2700 kr av de 72000 må gå til husleie frem til vi finner en plass. JEg sa feil med 3000 kr å leve for, det er ca 4500. Dette skal da dekke alt som strøm, internett, klær til barna, mat, tannlege, lege osv.