Tråd: Lønnstrekk
View Single Post
Crimea River
Alec's Avatar
401
Sitat av Dough Vis innlegg
Jeg vet ikke helt hva du diskuterer her. NAV har ingenting med gjeldsordning å gjøre. Det er ingen menneskerett å bo med husleie til 14.000,- det er vel omtrent det dobbelte av hva NAV opererer med som akseptabelt litt avhengig av geografi.

De linkene jeg la ut forutsetter jo at du har inntekten for å ha retten til å beholde det satsene sier du har krav på. NAV er ikke pliktig til å dekke opp noe her.
Vis hele sitatet...
Det er noen år siden dette nå, men henne fikk uføretrygd fra NAV og det var slik de var inne i bildet.
Nei, det er ingen menneskerett å ha et sted til 14.000 å bo, men NAV har plikt til å hjelpe deg i kommunen hvor du bor, og når 14.000 er billigste leilighet som dekker de behovene en person har så kommer man i en vanskelig situasjon. Det fantes selvfølgelig billigere leiligheter, men når du er en dame som kjører rundt på elektrisk stol fordi henne nesten ikke kan gå, så blir det feil å tro at henne skal bo øde i en gammel loftsetasje (som forøvrig var en av de få billigere leilighetene vi fant for henne).

Sporer veldig av her nå. Verden er ikke helt svart og hvit og så enkel som man skulle håpe på. Poenget mitt var bare at om Anonym1n88 sier at henne har x ant kroner å leve på, og det er langt under hva minimumsopphold er, så er ikke det nødvendigvis feil og det kan være vanskelig å få det du har krav på med mindre man er utdanna jurist.
Sist endret av Alec; 7. august 2020 kl. 11:52.