View Single Post
Kan sitere et facebook-innlegg Politiet nylig skrev som kan være relevant i denne tråden.

La kvelden verte triveleg og trygg for dei som skal på jobb på utestadane og for alle andre som skal ut. Kjenner du nokon som ikkje har fått med seg at kvelden kan koste? Tips dei om:
- Drikking på offentleg stad frå kr 2000.
- Urinering på offentleg stad frå kr 3000.
- Ikkje rette seg etter pålegg frå politiet frå kr 3000.
- Valdsbruk utan skade frå kr 5000.
- Bære kniv på offentleg stad frå kr 10000.
- Skadeverk/herverk frå kr 4000.
- Ordensforstyrring frå kr 3000.
- Nekte å oppgi personalia til politiet frå kr 3000.
- Valdsbruk med skade gjev tiltale - fengsel.

Trådstarter har faktisk fått en bot som er høyere enn å bære en kniv på offentlig sted. Dette er jo helt utrolig! Dessuten, jeg har min fartstid i drosjenæringen, og stusser litt på Politiets handling i å gripe inn i en bil med kunder. Dersom det viser seg at kunder opptrer som truende, tar sjåfør selv kontakt med Politi. Jeg velger å tro på historien i tråden, og synes dette er uforkastelig oppførsel av Politiet.

Sliter vedkommende med angst/klaustrofobi, skjønner jeg godt at hun fikk panikkanfall i bilen. Politiets hovedfunksjon i sin tjeneste er ikke bare å sørge for at vi har et lovlydig samfunn, men de skal også yte service. De skal hjelpe, og håndtere situasjoner på best mulig måte. Jeg håper du går til sak om dette her og får samlet de bevisene du trenger til å gi tjenestemennene den konsekvensen de fortjener.

Jeg har sett tilfeller og episoder som overskrider din situasjon med flere hundre prosent, som har løst seg på skikkelig vis, fordi Politiet har gjort jobben sin.
Sist endret av Heidrun; 13. desember 2016 kl. 19:33.