View Single Post
Sitat av evo13 Vis innlegg
Nå vet jeg ikke om du sliter med å lese. Men hele hensikten med inlegget mitt her er å få tips på hva jeg har rettigheter til å gjøre. Det er ikke ulovlig å drikke seg full, og desverre kan det bli litt mye.. Sånn skjer. Men jeg har ikke slått veninna mi som du så fint skriver her.. Tror kanskje at du ikke fikk med deg det? Jeg var obskøn mot purken fordi de burde håndtert situasjonen annerledes.

Hei! Skal forklare deg litt bedre da jeg skrev dette innlegget veldig sent i går kveld, ikke helt i form.

Taxisjåføren har ikke tilkallet politiet. Jeg vet godt hvor vi bor, men adressen er vanskelig å stave og jeg slet med å få den inn på GPSen. Jeg sa jeg kunne vise vei, men med tanke på at jeg mest sannsynligvis hadde sovnet på veien ville han plutte det inn i gpsen. Min samboer er fra Nord-Norge og vi har som sagt akkurat flyttet hit.

Veninna mi satt i baksetet, mens jeg satt fremme. Hvor mye vold man kan utføre når man sitter slik er begrenset. Min samboer sto på dette tidspunktet utforbi og snakket med sin kompis som også skulle være med i taxien. Veninna mi var heller ikke full.

Jeg klarte ikke å roe meg ned da jeg var i politibilen for jeg fikk ingen informasjon om hvorfor jeg var der. Jeg sliter også enormt med angst som jeg har nevnt. Du som mest sannsynligvis ikke har angst har ingen verdens anelse om hvor jævlig det kan føles og hvor redd man kan bli. Og når man blir så redd som jeg var så var det viktigste for meg å komme meg ut og få tatt igjen pusten. Det fikk jeg ikke lov til.

Som du skriver så fint oppfor her. "et blåmerke"... Hele armen min er helt blå, på hendene er jeg rød etter å ha banket på dørene. Jeg har også en stor kul og blåveis i pannen, og jeg er relativt sikker på at jeg ikke har banket på døren med hodet..

Lommeboken min ble stjålet på byen. Dette var ingen av oss klar over før dagen etter. Det kortet som tilfeldigvis var i veska mi var det kortet jeg hadde før, som var utgått på dato.

Når du også skriver at det var tydelig at jeg burde fjernes fra byen så forstår jeg ikke hvorfor de ikke tok meg inn når de så meg første gangen? Var det virkelig nødvendig å komme å ta meg når jeg sitter i en taxi, klar til å reise hjem?

Så kjære deg. Poenget med innlegget er ikke hvorfor jeg har fått bot. Jeg kan gjerne ta en bot for ordensforstyrrelse, men ikke for vold.

Jeg skriver her akkurat som alle andre for å vite hva jeg skal gjøre, for jeg vet ingenting. Og heldigvis vet jeg det nå, etter jeg fikk svar her. Så nei, det var absolutt ikke for å få sympati.

Politiet kunne håndtert denne hendelsen på en helt annen måte.



Det var akkurat det som skjedde. Og det er også derfor jeg reagerer som jeg gjør. Jeg satt fremme i taxien og vennen min satt bak. Hvordan jeg har klart å være voldelig begriper jeg ikke. Jeg dyttet henne litt i skulderen, og det er det hele. Hun sier jo selv at det ikke var i nærheten av vold selv.
Vis hele sitatet...
Hvor har jeg skrevet at du slo venninna di? Det var du som selv sa at du hadde dyttet henne bort fra ansiktet ditt mens hun kjeftet på deg, kan du ikke se hvordan feks en politibetjent kan tolke dette som at noe er på gang i den taxien?
Vet ikke hva du legger i ordet vold, men om du dytter noen unna ansiktet ditt så kan det fint se ut som vold utenfra.

At politiet ikke tok deg utenfor stedet du ble kastet ut fra kan være at de gav deg en sjanse til å komme deg hjem (det er umulig for meg å svare på deres vegne). Om de da (om det var samme folkene) ser at du plager andre i taxikøen, ser venninna di kjefte på deg mens du dytter henne bort fra ansiktet ditt i taxien så kan det være dråpen som får de til å gripe inn.

Og nei, det er ikke ulovlig å være full. Men måten du forklarer din egen oppførsel på tyder på at du var FOR full.

Og først så husker du ikke adressen, men nå var den bare vanskelig å stave?
I det første innlegget hadde du tatt med deg feil kort, og nå er lommeboken stjålet?

Det er ikke meningen å angripe deg eller din historie. Men personlig så tror jeg kanskje du har vært litt mer rabiat enn hva du beskriver selv og jeg har ingen problem med å forstå at politiet må bruke makt ved slike anledninger.
Som jeg også skrev så har jeg ingen holdepunkter for å vurdere om politiet har brukt for mye makt.

Men hva anser du som alternativet når du selv skriver at du var fysisk mot venninen din, hamrer og slår i politibilen og ikke klarer å roe deg når de slipper til venninnen din?
Hva skulle de ha gjort med deg?

Du kan også holde deg for god til "kjære deg", og om du lurer på om jeg selv har angst så kan du ta en titt her feks.

Og en ting til: "men selv om man er full er man et menneske. Ikke en gorilla i en dyrepark."
Ser du virkelig ikke dilemmaet til politiet når du regelrett klikker inne i politibilen?

Etter hva du skriver så tok ikke politiet deg når du var for full til å være inne på utestedet, de lot tilogmed venninnen din prøve å roe deg ned og få deg hjem etter at de tok deg ut av taxien. At du har angst og derfor reagerte som du gjorde er jo en grei nok grunn for selve oppførselen. Men det fratar deg ikke ansvaret for hva du gjør.
Sist endret av Cybergasm; 12. desember 2016 kl. 18:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.