View Single Post
du må ha me kontoutskrift og ligning + noen småting til du må fikse, er selv 19 år og arbeidsledig, får utbetalt 4800 i månden fram til nyttår fra nå og jeg har allerede fått 2 utbetalinger + husleie på 3500 dekt i månden. dette nettop på grunn av at jeg er fullt istand til å søke jobb og jeg skulle gjøre dette på egenhånd og lovet på tro og ære at jeg ikke skulle ende opp som "trygdesnylter" istede for å jobbe. så du bør absolutt ta deg en tur på nav med nermeste anledning. men jeg er litt usikker på om du faktisk får penger på grunn av at du bare har vært arbeidsledig i 2-3 uker.

de hjelper deg gjerne med jobb men det er bare betalt 250 kr dagen så jeg anbefaler at du gjør som meg å får deg jobb via andre kanaler enn nav.

Sitat av somnium Vis innlegg
kommer helt ann på hva du har tjent tidligere, de går på prosent av enten det forrige år (2008) eller de 3 forrige, alt ettersom.



det stemmer. ingen grunn til å ha med seg noe kontoutskrift.
har du krav på dagpenger så har du krav på dagpenger, enten du har en million på konto eller ikke.

de kan ikke kreve at du skal bruke sparepengene dine.
Vis hele sitatet...
selv om jeg er enig i det du sier så har nav HELT andre meninger om den saken. jeg sa at nå har jeg lånt penger til mat så lenge at jeg har gjeld på størrelse med et studentlån som ikke har blitt betalt på siden 1975 og da sa de bare "jaja, du får låne mer penger da før du får noe her". det som er poenget er at nav skal være absolutt siste løsningen, ergo har du en konto med penger på, får du ikke en dritt fra nav.
btw, kompis av meg hadde 80.000 som skal gå til hus og andre framtidige invisteringer på en sparekonto derfor fikk heller ikke han penger fra nav.
Sist endret av f-w0rd; 23. oktober 2009 kl. 15:44. Grunn: crappy payed job -_+