View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av Xasma Vis innlegg
Problemet er at du reduserer et problem med mange variabler ned til én forklaringsvariabel du selv velger. Folk gjør sjeldent endringer skvensielt, en etter en, de gjør flere ting.
Vis hele sitatet...
Har du helt glemt din egen førstepost?
Sitat av Xasma Vis innlegg
Hovedtrikset til PUA er vel heller law of large numbers. Prøver man på noe mange nok ganger, går det til som oftest til slutt
Vis hele sitatet...
Her reduserer du jo også hele problemet til en variabel. Uten å komme med noe bevis.

Det var kanskje litt uklart i posten min, men jeg mener altså ikke at min egen dritekte suksessrate slår fast at alle sjekketriks jeg noensinne har lært fungerer og vil øke sjansene for å få med noen hjem fra byen. Det er derimot en indikasjon på at det er mulig å lære seg å oppføre seg på en måte som gjør at kvinner vil bli med deg hjem.

Det er som sagt veldig mye atferd som ikke gjør at kvinner blir med deg hjem. Komapasienter drar ikke damer. Du drar ikke damer om du sitter på bakken og raper. Du drar ikke damer om stirrer tomt ut i lufta og snakker om Ninja Turtles. Oppførsel er ikke bare en av mange faktorer som kan være til stede når to mennesker finner ut at de skal ligge sammen. Det er en faktor som MÅ være til stede for at sex i det hele tatt skal skje. Da er det rart å påstå at det utelukkende er antall sjekkeforsøk som er avgjørende. Det er også rart å hevde at oppførsel ikke kan læres.

Sitat av Xasma Vis innlegg
For å illustrere det: endret du håret? endret du utested du drar på? endret du gjeng du henger med? endret vekt seg? endret hvem du prøver deg på? prøver du fortsatt på samme type damer som avviste deg når du var 21, når du ble 28? Det er mange ting som kan forklare endringen, og siden du mest sannsynlig drar suksessraten din ut av bakenden også, gir forklaringen din for hvorfor det funker.. ingen mening. Du har troen på at én ting forklarer alt, og finner på tall så det passer, det er på ingen måte tilstrekkelig til å overbevise andre.
Vis hele sitatet...
Her ramser du jo opp endringer i oppførsel, som kan læres, som potensielt kan øke suksessen på byen. Allikevel er du overbevist om at det bare er law of large numbers som spiller inn.

Tallene er som sagt dritekte og ikke funnet på i det hele tatt, så det er bare å la seg overbevise.


Sitat av Xasma Vis innlegg
Nå har det seg slik at det finnes mange der ute som har "dametekke" helt uten å måtte studere eller kopiere teknikker. Folk har fått pult i ganske mange år uten å lese nyeste og hottest teori på r/puascience.
Vis hele sitatet...
Ja, men de fleste menn kunne nok tenkt seg å pule mer. Da synes jeg det er rart å fullstendig avfeie at det er mulig å lære noe som kan øke suksessen man har.