Tråd: Er jeg alene?
View Single Post
Kjenner meg igjen. Ingen av min omgangskrets ville i sin villeste fantasi trodd eg drev med noe. Har brukt alt fra speed til hasj. Har aldri rørt hallisunigener eller hva det heter, men er nysgjerrig på sopp...

Uansett;
Noe av det viktigste eg har lært I løpet av noenogtredveår er at noe av det klokeste man kan gjøre er å ikke tenke. Les Eckhart Tolle «en ny jord» og «det er nå du lever» det ga meg hvertfall mye. Mediterer hver dag. Før var tankene mine full fart non stop en spiral av negativ grubling. Hva er meninga, jeg kaster bort livet, blablabla.. det gikk konstant og gjorde livet temmelig surt. Er ikke akkurat storfornøyd med livet, men eg kan akseptere at sånn er det nå. Eg er avhengig av subutex og ønsker å slutte. Det skremmer meg å ikke ha den «tryggheten» en pille eller et trekk hasj kan gi.
Eg hadde aldri trudd at det kunne bli så stille i hode og sinn. Eg finne ikke ut stort mye ved å tenke meg ihjel. Tankene er der mye, men mye mindre enn før og innholdet er noe bedre enn før.

Så mitt råd til alle:: begynn å mediter litt hver dag. Vær bevisst på å bruke sansene i alle dagligdagse gjøremål. Øv deg på å roe sinnet og tankene. Livet er hardt, livet er som det er. Livet er på godt OG vondt. Man kan bare leve NÅ, grubling om fremtid og fortid får deg verken fremover eller kan ordne ting bakover.