View Single Post
Sitat av simchris Vis innlegg
"Bare betal boten, det er det enkleste", seriøst? Når man jobber i et firma og får beskjed om at man har fått tillatelse til å ta en rute som ellers er stengt, så er det ingen normale mennesker som krever dokumentasjon på at det sjefen sier er sant?! Det er jo helt normalt for byggefirmaer å åpne ellers stengte ruter, så om man som lærling skal gjøre seg selv til et problem hver gang det dukker opp slike ting, så vil det neppe være et pluss i boka.

Du har vitner på at han har sagt han skal fikse det, og det er helt naturlig å tolke dette som at du ikke trenger å bekymre deg for det. Selv hadde jeg av prinsipp tatt den kampen med sjefen om det så var en hundrelapp!

Hadde jeg vært deg, så ville jeg ha bedt en kollega til å ta en telefon til sjefen din på dine vegne, slik at han skjønner at om han skal snike seg unna dette så er det ikke bare du som ser at han oppfører seg som en drittsekk.
Vis hele sitatet...
Poenget er at det er trådstarter som har det juridiske ansvaret for å betale boten, uavhengig av hvilken sivilrettslig avtale vedkommende måtte ha med sin arbeidsgiver. Derav anbefalingen å betale boten, for å heller kreve beløpet refundert av arbeidsgiver i etterkant hvis man mener man har en avtale som rettferdiggjør det.
Sist endret av steili; 13. januar 2017 kl. 18:49.