View Single Post
Sitat av Irie Vis innlegg
Han sa at han skulle ta seg av det og se om han fikk klagd på den. Og at jeg ikke trengte å bekymre meg for dette. Han klagde jo ikke på den, som han sa han skulle gjøre. Og jeg burde absolutt ha bekymra meg, da han ikke tok seg av det, som han sa han skulle gjøre.

Er det virkelig ingenting jeg kan gjøre her? Annet enn å betale boten og bli ferdig med det.
Vis hele sitatet...
Vel, om du skulle tatt det videre ville det vært til forliksrådet.
Men det er flere ting som skurrer her, du sier at kommunen gav dere lov til å kjøre på denne sykkelstien for å jobbe på ett enkelt bolighus?

Det høres merkelig ut for meg, spesielt når dette er i nærheten av en barneskole.

Men om det stemmer så er det vel bare å kontakte kommunen som har gitt denne tillatelsen?

Jeg tror du bare bør droppe det og heller huske episoden en gang arbeidsgiveren ber deg om å utføre oppgaver som er utenfor stillingsbeskrivelsen din.

Men om du synes det er verdt å skape dårlig stemning mellom deg og sjefen så er det altså forliksrådet som er neste, men jeg tror ikke du har gode sjanser der så lenge ikke sjefen din har pålagt deg å bruke sykkelstien og du ikke hadde noen grunn til å tro at det var ulovlig (mtp tillatelsen fra kommunen).