View Single Post
Liten update;

Jeg valgte å fortelle det til familien min, noe som krevde veldig mye av meg å gjøre. Det var ikke lett å stå frem om det, men jeg satt oppe flere netter før jeg turte å gjøre det. Redselen for at foreldrene mine og brødrene mine skulle få et helt annet syn på meg var skremmende.

Foreldrene mine er heldigvis veldig forståelsesfulle, og de vil hjelpe meg ut av dette. De har stilt som kausjonister på et lån på 200 000kr slik at jeg skal få samlet alt. Lånet jeg har fått nå har en rente på 3.5%, som løper over 10 år. Dette gir meg en månedlig tilbakebetaling på 1900kr, samt jeg kan betale tilbake mer når jeg ønsker det. Jeg har tross alt mest sannsynlig fast jobb og grei lønn om under 2 år, og vil da kunne sette fokus på kjappere nedbetaling av lånet da.

Selv om jeg er 21 år, ba jeg banken om å gjøre foreldrene mine disponible på kontoen min. De kan til en hver tid kan gå inn å se kontobevegelsene mine, og de vil dermed ha muligheten til å kontrollere om jeg mister kontrollen min igjen ved å gå tilbake til spilling. I samme slengen endrer jeg min folkeregistrerte adresse hjem til der foreldrene mine bor, slik at de også vil motta brevene om jeg søker ny kreditt.

Med mye mindre månedlige kostnader på kreditter, vil jeg også fint kunne betale tilbake lånet og leve kun på stipendet. Jeg vil da ikke være avhengig av å må jobbe for å betale regninger, og jeg vil kunne fokusere mye mer på utdanningen min.

Jeg vil nok miste litt av privatlivet mitt med dette, men jeg tror det er den beste løsningen for at jeg skal være sikker på at jeg ikke roter det til igjen, spesielt når de er kausjonister.

Hvis det er andre som er i samme problem som meg, eller i en lignende situasjon, så anbefaler jeg på det sterkeste å fortelle dine nærmeste om det. Det er absolutt ikke lett, og kanskje det mest ubehagelige jeg har gjort i mitt liv, men sannsynligheten er stor for at utfallet vil bli mye bedre.

Hvis det er noen i en lignende situasjon med spillavhengighet og er usikker på hva du skal gjøre, så er det bare å sende meg en privat melding hvis du trenger noen å snakke med som er/har vært i en slik situasjon.
Sist endret av brødskiverr; 29. desember 2016 kl. 14:12.