View Single Post
Hei, har gått til innkjøp av et eksternt lydkort (RME Babyface Pro) og et par studio monitorer (Yamaha HS5). Er ganske noob på oppsett av hardware greier så håper på litt hjelp her, da jeg regner med problemet er ganske åpenbart.

Nyeste drivere og firmware til det USB baserte lydkortet er installert, og jeg kan se lydsignal komme inn på meter-displaey på både selve lydkortet og firmware-programvaren som følger med. Laptopen min kjører windows 10 og kjenner igjen det nye lydkortet som sin nye lydkilde. Problemet er at det ikke kommer noe lyd ut ifra selve høytalerene. Likevel får jeg lyd dersom jeg kobler hodetelefoner / høytalere inn i headphone-inngangen på kortet.

Kablene jeg bruker mellom monitorene og lydkortet er av RXL til 3.5 mm jack. Kabelene er også nyinnkjøpte så jeg kan ikke se for meg at det ligger noe problem der. Er litt leit å ha brukt 10k på flashy nytt utstyr og ikke få noe lyd, men jeg tenker at problemet må være ganske enkelt.

Si fra om mer detaljer / bilder / info er nyttig. Alle tips blir dypt satt pris på!