View Single Post
Sitat av Leoroy Vis innlegg
Kan man lovelig røyke i Amsterdam? Ikke om de ikke bryr seg osv, men kan det faktisk bli opprettet straffesak på meg? Om jeg reiser til Amsterdam røyker en joint og skal på heimeværns øvelse og blir tatt kan de straffe meg? Eller kan jeg nekte straffeskyld og kreve hårprøve for og bevise at jeg har røyker en gang, da jeg var i Amsterdam (viser flybilett/hotell regning) osv? Reiser i morgen, øvelse 1 uke etter jeg kommer tilbake. Er saken at jeg ikke har lov så er det en grei sak, ingenting jeg vil prøve og risikere.
Vis hele sitatet...
Hvis du skal inn i forsvaret er det samme om det blir laget straffesak for deg eller ikke. Det vil ikke bli straffesak sa som nevnt over; legemiddelloven.

Du vil derimot risikere å pisse rent, som uansett om det er her eller India ulovlig å bedrive (spesielt) i forsvaret.

Kan hende jeg tar feil, men min erfaring er at det ikke er unnskyldning å vise biletten fra Amsterdam hvis de tar deg i pissings.

EDIT: usikker på om det er sånn at forsvaret åpner sak hvis man blir tatt i pissings, tror det er slik at det er "internt".
Sist endret av Dictum Factum; 11. oktober 2016 kl. 16:03.