View Single Post
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Trådstarter
274
Sorry, fikk ikke med meg at denne var i live enda :P Er på sisteinnspurten med mastern nå, så har ikke blitt så mye arbeid, MEN... Jeg føler jeg endelig har fått det til å bli en naturlig vane å notere ned en idé (uansett hva) med en gang den dukker opp. Angrer sykt på at jeg ikke begynte å gjøre det for et halvt liv siden, for å si det sånn. Uansett, bedre sent enn aldri. Har ikke lyst til å røpe noe særlig av dem enda, men kan fortelle om den jeg fikk for et kvarters tid siden som eksempel.

En av mine nærmeste kompiser er ikke av den skarpeste sorten når det gjelder enkelte ting (litt vanskelig å definere). Han er nok over gjennomsnittet når det gjelder sosial intelligens, og har hatt mye filosofiske samtaler med han det er få andre som hadde giddet, men feks når det gjelder å danne seg REALISTISKE fremtidsplaner, er vi på en annen planet. Vi kødder en del med at han er dum sånn i gjengen, og han er helt med på det sjæl. Det er alltid en ny ide hver gang jeg møter han, men dette er også typen som vanligvis er så fjern at det ikke går an å kommunisere med han, utenom det mest basic. Med andre ord er det ikke akkurat så mye handlekraft. Som dere gjetter er lista med jobber ganske lang, men har ikke noe mer enn et etimat på 20-40. Den ideen jeg husker best er nok tanken om å lage en "flytelnde by". Jeg fulgte ikke helt med i detaljene, men regner med at det sier sitt om hvordan han tolker sine egne muligheter og begrensninger.
Desverre er det ikke enkelt for slike mennesker å klare å beholde en jobb, leilighet betalere regninger osv. Dette prøver vi å hjelpe med, men får ikke gjort så mye mer enn å tilby en sofa å sove i over natta. Som dere sikkert har gjettet har han også store spilleproblemer, og kan ikke være i nærheten av pengespill. På samme måte er det med alt av rus. Ingen begrensninger what so ever. Han er også helt bestemt på å tjene pengene sine gjennom salg, noe som naturligvis har vært et rent minusprosjekt fra dag én. Kriter hvert opplegg og kommer tilbake med smuler. Heldigvis er dealeren (og broren hans) som vanligvis forsyner han gode venner siden barndommen, og nå som han har kommet seg "opp i systemet", er ikke en hekker her og en hekker der verdens undergang. Sist gang jeg møtte han og snakket om det, fikk jeg inntrykk av at han nesten syns det er vært det, kun for humorens del.
Men, selvfølgelig skulle han jo begynne å selge brus på siden også. Et minusprosjekt som er en god del kraftigere.. Han er jo gavmild mot vennene sine, men bruker opp det meste selv, og får ikke intrykk av at han sitter igjen med noe som helst. Det som er det absurde er at han virker helt blind for mønsteret og hvilken vei det går. Har hørt han skryte over seg om at han tjener titalls tusen i uka, og er faktisk ikke sikker på om han prøver å virke kul, eller ikke er i stand til å se alt det som forsvinner.
Til saken; jeg tenkte på nå, la oss få han på luksusfellen. Han er ikke typen som hadde hatt noe i mot det, og hadde mer enn gjerne spyttet inn litt for å se det skje. Rent teoretisk kunne det blitt mer etisk enn jeg klarer å beskrive (dere kjenner ikke vedkommende etc).

Jeg får gjerne 3-4 sånne ideer om dagen, og spesielt nå som jeg får mer fritid fremover blir det nok fler! Likevel; det er nok et par år igjen, men på den tiden håper jeg samlingen med ideer er veldig bra utganspunkt. Kult å se at dere viser interesse!