View Single Post
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
249
Sitat av etse Vis innlegg
Det blir jo urettferdig igjen mot de som er dårlige på de tingene og ikke trives med de i det hele tatt.

Det beste hadde vært mer individuell oppfølging og tilrettelagte oppgaver for den enkelte elev. men dette trenger mer lærere enn det skolene har til rådighet i dag.
Vis hele sitatet...
Beklager hvis jeg ikke uttrykte meg godt nok, men jeg er helt enig med deg!
Akkurat hva jeg mente.

Fler lærere er kanskje ikke akkurat det man trenger, men noen må det jo bli. Søkelyset burde også settes på gode lærere. Jeg har hatt min andel dårlige lærere, men også en neve lærere som rett og slett var helt fantastiske. Gjett hvilke fag jeg er best i..
Det er jo helt klart et problem og sparke lærere som ikke kan lære bort, eller har veldig "døv" personlighet. De er bare mennesker de også, og tviler på at noen vil si opp sine gode venner og kolleger.

Kanskje noe må gjøres på læreskolen, siden noe må gjøres, det er snickers og tvist. Det viktigste for en lærer er vel og kunne lære bort, samtidig som han/hun er på bølgelengde med elevene. Kanskje det er på tide med mer pedagogikk for lærerene? For og kunne gi tilpasset opplæring er det vel viktig og kunne lese elevene på kroppspråket.