View Single Post
Sitat av Anonimous Vis innlegg
Jeg syns det er et flott tiltak for å fjerne forskjellene fra skoler. Mange elever sliter mer enn andre med å tilegne seg kunnskap, og mange av disse har også foreldre som ikke klarer å hjelpe dem med leksene. Hvis vi da ser på elever som har lett for å tilegne seg kunnskap, med foreldre som er flinke til å hjelpe dem med leksene, fører dette til store forskjeller blant elevene både kunnskapsmessig og sosialt. Noen må sitte timevis hjemme med leksene, gjerne uten å forstå noe som helst, da lekser ofte dreier seg om noe nytt som ikke er gjennomgått i timen, mens andre slipper dette. Er ikke dette litt urettferdig?
Vis hele sitatet...
Ajaj.. kunnskapssosialisme kaller jeg dette. Skal det ikke være lov å være flink lenger nå da? Istedetfor å dra sterke elever ned, hva med å hjelpe svake elever opp? Å droppe lekser kommer er ikke å ta problemet ved roten, barn er ikke dårlige på skolen fordi de får lekser!

Om ikke annet, så har rødt alltid vært idealistiske, men dette topper jo populismen FrP driver med. Og i samme slengen gjør de skoleungdom en enorm bjørnetjeneste. Folk har forskjellige forutsetninger for å lære, og de med dårlige forutsetninger burde jo kompensere for det med LEKSER! Og dette med foreldre blir for dumt, foreldre er ikke lærere, skolen skal kunne gi såpass god veiledning at elever kan gjøre leksene med eller uten kunnskapsrike foreldre.

Forøvrig mener jeg at det er litt vel mye fokus på de svake elevene.. Hvorfor i all verden skal jeg, en tiendeklassing, få høre at USA ligger "oppå" Mexico?! Greit nok, noen er ikke så skarpe, men jeg er lei av at det gjøres til mitt problem..