View Single Post
Sitat av Picard Vis innlegg
Jeg anbefaler deg å prøve Quetiapine. Den roer ned tankegangen, er ikke vanedannende, men kan virkelig slå ut angst, uten å gi det helt for jævlige bivirkninger når den går ut, slik som jeg kan garantere deg at rivotril og xanax vil gjøre.
Vis hele sitatet...
Derimot så hemmer Quetiapin 5HT2 og D3-reseptoren, noe som er det siste man trenger når det er snakk om angst. Da man ved spesielt angst og depresjoner ofte har for lave konsentrasjoner av 5-HT.

Selv vil jeg heller anbefale trådstarter å forsøke SSRI og/eller SNRI preparater. Selv så fikk jeg god effekt av Venlafaxine, men måtte stoppe bruken pga. Bivirkninger som oppsto etter ca. 1 år.
Selv så skal jeg snart starte opp på Zoloft, som jo også kan være verdt å forsøke.

Spesielt Xanor er noe du ikke bør forsøke deg på, da abstinensene sies å være helt forferdelige (til og med verre enn heroin abstinenser).

Skal du absolutt gå for et benzo, velg Sobril eller Valium, evt. Imovane (men for sistenevnte vil du garantert bli så kraftig neddopet at alle rundt deg vil tydelig merke at du er ruset).

Xanor er det som slår ut angsten mest effektivt, men som allerede nevnt så er det virkelig ikke noe du ønsker å risikere å bli avhengig av.