View Single Post
Sitat av Kitty87 Vis innlegg
Hei!
Jeg har, noen år på overtid kanskje, fått fikset meg henvisning til Dps. Innser selv at jeg kunne trengt litt hjelp med å regulere meg selv. Men greia er at jeg er forholdsvis glad i rusmidler, og har jo skjønt at man bør holde kjeft om det. Men når det er en stor del av bildet, vil det kanskje allikevel være hensiktsmessig å nevne det? Hva er deres erfaringer? Hvilke konsekvenser kan det få og faktisk være åpen mot behandler? Nå må det nevnes at jeg per i dag har god kontroll over utskeielsene mine

På forhånd takk for svar
Vis hele sitatet...
Tja, en venninne av meg ble fortalt at hun måtte i rusterapi før hun kunne få annen behandling, så det kan være en mulig konsekvens. At de altså ser på rusbruken som det mest problematiske. Noe som kan være sant i en del pasienter, men i mange tilfeller er jo rusen kun et symptom og langt fra selve problemet som først og fremst trenger behandling.
Hvis du har kontroll sånn som du sier ville jeg ikke nevnt det selv. Men har du kontroll eller er det en veldig stor del av "bildet" slik som du nevner? Virker ikke som du er helt sikker selv her. Er det andre ting i livet ditt som er hovedproblemet? Tror du det med rusen løser seg hvis dine andre problemer blir nøstet opp i av DPS? Her må du nesten ransake sjelen din litt, men som sagt: det er en viss risiko for å bli stemplet men det avhengiger av veldig mye forskjellig: behandleren(e) dine, omfanget av rusbruken din, sykdomsbildet ditt generelt osv.