View Single Post
Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Morsomt at du linker den. Tenkte å nevne at alle med borderline ikke nldvendigvis passer Elams _ekstremt_ paranoide virkelighetsbilde.
Kunne nesten kategorisert opplegget hans som en slags PF selv, fordi han sliter med å holde seg objektiv, snakker fra anekdoter og omtaler syke personer som trenger hjelp på en latterlig nedlatende og dehumanisetende måte som om de kun skulle vært ute etter å ta deg.

Personlig hater jeg å oppholde meg rundt folk som utviser ekstremt asosial eller dramatisk og destruktiv adferd, men jeg opplever selv at bildet som Elam maler ikke matcher virkeligheten.
Jeg kan dog forstå at han trenger å ordlegge seg sånn for å redde alle stakkarne uten ryggrad som ikke tør å handle eller tenke selv og således står uten konseptuell og praktisk rustning mot det verste av denne adferden.
Vis hele sitatet...

Har du førstehåndserfaring med slike personer? Har selv noen slike i familien. Narsissister og borderline bl.a og det fyren forteller om i videoen stemmer mye overens med virkeligheten etter min erfaring. Har man først vært borti slike så er de veldig enkle å "spotte" eller gjennomskue. At ofre for slike er noe du omtaler for å mangle ryggrad synes jeg er skammelig. Enhver person som ikke har vært borti slike kan la seg kue.
Sist endret av Pentiax; 2. november 2018 kl. 15:55.