View Single Post
Sitat av severinus Vis innlegg
"KAN det avtales".. Jeg hadde bedt om å få se den avtalen. Den skal spesifisere summer og gjennomføringstid, bindingstid osv. Siden du ikke har skrevet en egen avtale, bør du kunne regne med å slippe unna,

Angående tilbakebetaling VED BRUDD angår ikke dette deg så fremt du har fullført utdanningen. Er det ikke vist til avtalebrudd med kommunen? (Den avtalaen du vel å merke ikke har inngått)

Når det gjelder "arbeidsplassen" er det rimelig å anta at du kan flyttes innad i systemet uansett. Men nå har du altså ikke laget en avtale som binder deg, så...

Be om å få se avtalen de viser til.
Vis hele sitatet...
Hei! Takk for svar, jeg så ikke denne før nå.

Avtalen er veldig vag. Som nevnt over nevner den ikke noe om eventuelt brudd av bindingstid, ei heller sum som evt må tilbakebetales. Det eneste som nevnes er at det kan avtales en bindingstid på inntil 2 år, og at penger må tilbakebetales om utdannelsen avbrytes.

Likevel, det har jo blitt gitt en betydelig økonomisk støtte her, så jeg kan ikke se annet enn at jeg er forpliktet til å tilbakebetale dette i en eller annen form - jeg ser bare ikke argumentet for hvorfor det må skje ved at jeg jobber et sted jeg ikke trives i to år. Det gagner jo ingen! Det vil jo være win/win for alle parter om jeg får søke meg til et sted jeg (forhåpentligvis) trives, at min gamle arbeidsplass får inn en mer motivert arbeider enn meg med min stilling (som de jo uansett må ha budsjett for), og at kommunen får tilbakebetalt sin investering i meg ved at jeg jobber for de.

Det eneste jeg kan se for meg at er casen her, er en eller annen avtale tjenestestedet eventuelt kan ha med kommunen, om at de får et større lønnsbudsjett om de utdanner og holder på folk - men jeg har ikke hørt noe om en slik avtale, så aner ikke om det er en realitet.

Uansett, takk for svar! Flere svar mottas med takk.