View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Interessant det du skriver her, takk for engasjement! Jeg endte selv opp som en vellykket stoner (klarer å fungere rimelig greit, men kjenner at jeg må slutte for å oppnå mitt fulle potensiale). Hvis jeg er bipolar, så er det nok type 2, for noe ordentlig mani har jeg ikke opplevd (utenom da jeg bråstopper å røyke, føler meg som en allmektig sønn av Gud ). Kjenner meg igjen i beskrivelsen av hypomani da, og skiftene mellom å være energisk, optimistisk, irritabel og engstelig til slapp, deprimert, likegyldig og fatalistisk.

Jeg har til nå utelukket bipolaritet hos meg selv fordi jeg tåler psykedelika rimelig bra. Har lest at psykotiske lidelser og bipolaritet er tilstander som egner seg dårligst til å bruke psykedelika. Men forstår nå at akkurat dette ikke er så enkelt.

Virker som jeg ikke har et annet valg enn å henvende meg til psykolog for å finne årsaken til plagene mine. Må kutte ut weed på forhånd da, men men, kanskje den er med på å hive bensin på bålet uansett. Bipolaritet er notorisk vanskelig å diagnostisere, så jeg utelukker den ikke. Takk skal du ha!
Vis hele sitatet...
Jeg mener bipolar type 2, ja. Det burde jeg selvsagt fått med, men det forsvant visst oppi det hele. Bipolar 1 er forholdsvis straight forward å diagnostisere pga. den åpenbare maniske fasen sammenlignet med bipolar 2. Den kortvarige, subtile eller rett og slett fraværende maniske fasen hos bipolar 2-pasienter gjør det til en vanskelig diagnose å både oppdage og diagnostisere, men jeg anbefaler deg virkelig å få en utredning.

Lykke til, og oppdater oss gjerne om hva som skjer videre.